مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، آخرین آمار ابتلا و متوفیان کرونا در اتوبوسرانی پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره وضعیت ابتلا به کرونا و متوفیان ناشی از این بیماری در اتوبوسرانی، گفت:‌ آمار متوفیان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ افزایش نیافته و ۱۱ نفر در اتوبوسرانی به دلیل این بیماری از اسفند سال گذشته تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان داشت: ‌البته یک نفر از این متوفیان جزو پرسنل نیروی انتظامی بود که در شرکت واحد اتوبوسرانی مستقر بوده است و ۱۰ نفر دیگر نیز شامل رانندگان و پرسنل‌ بخش‌های مختلف از جمله بخش اداری بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: همچنین آمار مبتلایان به شدت کمتر شده و این در حالی است که روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر مبتلا به کرونا در اتوبوسرانی داشتیم و اکنون این آمار به کمتر از ۴۰ رسیده است.

ترفع درباره مطالبات رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی نیز گفت:‌ شهرداری تهران به صورت مستقیم با رانندگان بخش خصوصی قرارداد ندارد بلکه قراردادها با ۱۶ شرکت است.

وی افزود: برخی مطالبات رانندگان اتوبوس پیچیده است چراکه برخی از راننده‌ها خودشان مالک اتوبوس هستند و برخی به صورت دانگی سهمی از اتوبوس دارند و تعدادی نیز سهمی از اتوبوس نداشته و تنها در استخدام شرکت خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بخشی از پرداخت‌های ما به بخش خصوصی با تعویق همراه بوده است، گفت: در حال پرداخت معوقات بخش خصوصی هستیم و این موضوع به صورت منظم آغاز شده است.

وی با اشاره به کاهش مسافران اتوبوس‌های پایتخت، بیان داشت: برخی رانندگان و بخش خصوصی، فعالیت در اتوبوسرانی برایشان صرفه اقتصادی ندارد چراکه با کمبود مسافر حتی هزینه گازوئیل، نگهداری اتوبوس و حقوق راننده تأمین نمی‌شود.

ترفع خاطرنشان کرد: البته ما قرارداد جدیدی با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم و یارانه‌هایی را بسته به سه شاخص مسافت طی شده، زمان ثبت شده و مسافر جمع‌آوری شده به رانندگان بخش خصوصی می‌پردازیم.