استقلال با هنر مدیرانش  با جذب یکی دو جین ستاره تیمی گران‌تر از ظرفیت فوتبال ایران بسته است.

همشهری آنلاین: رضا جوکار

شوت پشت هجده قدم فرشید اسماعیلی باید حاشیه امینی برای محمود فکری و تیمش ایجاد می‌کرد اما به فاصله تنها ۱۰ دقیقه بعد از این ضربه استقلال در مرداب خودساخته مدیرانش غرق شد.

از اعتراض به غذای پرسی گرفته تا ماجرای رفتار دور از انتظار کاپیتان همه و همه روزهای سختی را برای آبی‌ها به تصویر می‌کشد. تیمی که سرمربی‌اش در نشست خبری در پاسخ به رفتار عجیب کاپیتانش می‌گوید: « ووریا اگر از من ناراحت است اشکالی ندارد»

فکری در ترازوی اعتبار هواداران استقلال خود را پایین‌تر از کاپیتان تیمش می بیند. همین می‌شود که تقصیر ووریا را به گردن می‌گیرد تا این سنگر را هم از دست ندهد. اما مدیران استقلال کجا هستند؟

کسی از عبدیان خبر دارد؟  استاد زمانی که قرار بود فرش آبی زیر پای ستاره قرمز بیاندازد دو دست لباس تدارک دیده بود و خود را نقش اول جذب ستاره‌ای می دانست که این روزها در ترکیب استقلال سردرگم است و از صدقه سر فرار شبانه میلیچ در ترکیب قرار می‌گیرد.

حجت نظری سخنگوی باشگاه هم که دم به ساعت از بازگشت میلیچ به تهران خبر می‌داد بعد از اینکه مدافع کروات فهمید قرار است به نوعی با بازگشت به تهران دور زده شود، روزه سکوت گرفته است.  

استقلال زمانی به باتلاق مطالبات مالی بازیکنانش رفت که زیر بار هزینه ۲۰۰ هزار دلاری رضایتنامه نادری رفت. زمانی که دو ستاره خارجی خود را حفظ کرد اما برای پرداخت قرارداد آنها پیش‌بینی نکرده بود. دو ستاره‌ای که یکی فراری است و دیگری نیمی از بازی‌های نیم‌فصل را کامل از دست داده و تعداد بازی‌هایش در ترکیب ثابت استقلال هنوز به تعداد انگشتان یک دست نرسیده است. حالا هم که خبر رسیده مصدومیت بهانه‌ است و شیخ آبی‌ها شرط بازی را پرداخت مطالباتش اعلام کرده است.

استقلال با هنر مدیرانش  با جذب یکی دو جین ستاره تیمی گران‌تر از ظرفیت فوتبال ایران بسته است. تیمی که بازیکنش وقتی رقم قرارداد چند میلیاردی‌اش را کنار دریافتی و غذای پرسی‌اش می‌گذارد نمی‌تواند این با این تناقض کنار بیاید و این می‌شود که بازیکن باتجربه و کاپیتانش که باید آب روی آتش باشد خودش نقش آتش‌فشان را بازی می‌کند.

آبی‌ها روزهای سختی پیش رو دارند. دیوار اعتماد بازیکنان به سرمربی در حال فرو ریختن است، مطالبات بازیکنان روز به روز در حال زایش است و  و فعلا خبری از مدیران عشق دوربین نیست.  استقلال به لطف درخشش ستاره‌هایش تا به اینجای فصل خود را در صدر نگه داشته است اما مشکلات فنی و مالی و مدیریتی آنها این تیم را زمین خواهد زد.