همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه امیدوار است ایران پس از دو هفته بتواند به پیشنهادهای گروه ۵+۱ پاسخ داد تا دیالوگ جدی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران آغاز شود.

سرگی کیسلیاک که از سوی روسیه در مذاکرات ژنو حضور داشت، به خبرگزاری روسی نووستی گفت: ما بسیار امیدواریم که مدت دو هفته‌ای که درباره آن با طرف ایرانی توافق کردیم، برای بررسی نهایی پیشنهادهای ما مفید باشد.

کیسلیاک همچنین ابراز امیدواری کرد که در این مدت بتوان به شرایطی قابل قبول برای طرفین جهت آغاز دیالوگ دست یافت و کار روی پیشنهادهای ۵+۱ و ایران را برای حل جامع مسئله هسته‌ای این کشور به‌طور جدی آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در انتظار پاسخ همکاران ایرانی درباره این خواهیم بود که آیا آماده اتخاذ تدابیری هستند که دست کم سبب تأمین ثبات سیاسی پیرامون این اوضاع شوند یا خیر

کیسلیک همچنین اضافه کرد که این موضوع می‌تواند امکان ادامه گفتگو را فراهم کند.

نماینده روسیه اظهار داشت که گروه ۵+۱ موضع ایران را درک می‌کند، چرا که دیپلماسی، روندی دشوار و پیچیده است و گاهی اعلام پاسخ مشخص آری یا خیر، و قرمز یا سبز، دشوار است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که در دیدار روز شنبه، نمایندگان ۵+۱ تمامی جزئیات و ظرافت‌های روش پیشنهادی برای حل مشکلات موجود را برای طرف ایرانی مفصلاً تشریح کردند.

به گفته وی، روسیه برای تنظیم این پیشنهادهای تلاش بسیاری کرده‌است.

کیسلیاک خاطر نشان ساخت که دیدار در فضایی جدی و با حسن نیت و احترام از سوی تمامی شرکت‌کنندگان برگزار شد.

برچسب‌ها