همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات آسیایی ورزش‌های زورخانه‌ای اول تا ششم مردادماه با حضور بیش از 15 کشور در نپال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای، این دوره از رقابت ها از تاریخ 1 لغایت 6 مردادماه در شهر " کاتماندو" با حمایت کمیته ملی المپیک نپال برگزار می‌شود.

"سیتارام ماسکی" نایب رییس کمیته ملی المپیک و خانم "هسیلا یانی" از وزارت ورزش این کشور طی جلسه ای با "سید امیر حسینی" دبیر کل، و دکتر "سید عبداله سجادی" رییس کمیته فنی IZSF حمایت خود را از این رویداد اعلام کردند.

"کارنا بهادر شاهی" رییس انجمن ورزش زورخانه ای نپال نیز در این جلسه گفت‌: با توجه به این که مدیران مدارس مختلف نپال از عوامل اجرایی این ورزش هستند این رشته موقعیت خوبی را برای علاقمند کردن جوانان در مدارس و دانشگاهها به ورزش زورخانه ای فراهم می آورد.

وی با اشاره به تغییر رژیم سیاسی این کشور در روزهای اخیر، تاکید کرد: صلح در این کشور می تواند عامل اصلی حمایت و توسعه و دوام این ورزش در جنوب آسیا باشد .
رییس انجمن ورزش زورخانه ای نپال با اشاره به مذهب و ریشه های تاریخی و فرهنگی افزود: کاتماندو بهترین مکان برای سازماندهی این بازی هاست .

در این دوره از مسابقات بیش از 15 کشور در مسابقات مهارت های تیمی، انفرادی و کشتی پهلوانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در ابتدای تیرماه نیز فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با افتتاح مجموعه ورزشی فردوسی و زورخانه رستم دستان کابل، یک دوره مسابقه چهارجانبه با حضور تیم هایی از ایران، تاجیکستان پاکستان و افغانستان برگزار کرد.

برچسب‌ها