مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: پالایش فهرست افرادی که به عنوان راننده تاکسی بیمه شده‌اند، نشان داد که متاسفانه ۵۰ درصد فهرست، یا راننده نبودند و یا از حوزه کاری حمل‌ونقل خارج شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی در تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی، گفت: «در بحث بیمه، وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی ارگان‌های فعال هستند؛ به همین خاطر سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امضا شد که فرآیند حذف و اضافه در بیمه رانندگان اجرایی شود.»

وی افزود: «طبق این تفاهم‌نامه قرار شد افرادی که در حال حاضر به اسم راننده از بیمه استفاده می‌کنند، اما در واقع راننده نیستند، اسم‌شان حذف شده و در نهایت رانندگانی که پروانه فعالیت دارند، به فهرست بیمه‌شدگان اضافه شوند. فهرست افراد را از سازمان تامین اجتماعی تحویل گرفتیم، غربالگری و پالایش را انجام دادیم، اما متاسفانه ۵۰ درصد فهرست، افرادی بودند که نام‌شان در هیچ کدام از بانک‌های اطلاعاتی مرجع وجود نداشت. این یعنی یا راننده نبودند و یا از حوزه کاری حمل‌ونقل خارج شده‌اند.»

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: «بر همین اساس قرار شد در پایلوت اول، ۷ هزار نفر از این افراد حذف شوند و ۷ هزار راننده فعال جایگزین آن‌ها شوند. به همین دلیل از طریق وزارت کشور، فهرست ۷ هزار نفری را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دادیم. با روش پیشنهادی ما می‌توان همه رانندگان محروم را بیمه کرد؛ اما متاسفانه با گذشت ۳ ماه هیچ اتفاقی رخ نداده و هنوز این سازمان اقدام عملی برای بیمه کردن رانندگان تاکسی انجام نداده است.»