بهترین عملکرد سجاد در تاریخ لیگ برتر به لیگ چهاردهم برمی‌گردد، زمانی که او از سایپا به استقلال آمده بود و برای تیم قلعه‌نویی در ۳۰‌بازی، ۱۲‌گل به ثمر رساند تا پشت سر ادینیو ۲۰‌گله در رده دوم جدول برترین گلزنان فصل قرار بگیرد.

همشهری آنلاین- با محرومیت گادوین منشا از حضور در بازی پرسپولیس باید سجاد شهباززاده را آقای‌گل نیم فصل اول لیگ بیستم دانست. مهاجم سپاهان که با زدن ۱۲گل آقای گل لیگ در دور رفت هم بوده، یک نیم‌فصل رویایی را در جمع زردپوشان پشت سر گذاشت. او در هر ۱۵بازی سپاهان در ترکیب اصلی قرار گرفت و ۱۲۶۵دقیقه برای تیمش بازی کرد تا حالا با ۱۲‌گل زده، بهترین گلزن نیم فصل لقب بگیرد.

این آمار نشان می‌دهد شهباززاده به طور میانگین هر ۱۰۵‌دقیقه یک‌گل زده تا تنها در یک‌نیم‌فصل به بهترین رکوردش در تاریخ لیگ برتر رسیده باشد. بهترین عملکرد سجاد در تاریخ لیگ برتر به لیگ چهاردهم برمی‌گردد، زمانی که او از سایپا به استقلال آمده بود و برای تیم قلعه‌نویی در ۳۰‌بازی، ۱۲‌گل به ثمر رساند تا پشت سر ادینیو ۲۰‌گله در رده دوم جدول برترین گلزنان فصل قرار بگیرد. او این هفته به خود استقلال گل زد تا این رکورد را تکرار کند. وقتی بدانید شهباززاده فصل گذشته در ۲۳‌بازی، تنها ۳‌گل و فصل قبل از آن در ۲۹‌بازی، تنها ۶‌گل زده، قصه این فصل بهترین گلزن لیگ جذاب‌تر خواهد شد. او اگر بتواند در نیم‌فصل دوم هم درست به همین تعداد گل بزند، به رکورد ۲۴‌گل رضا نوروزی در تاریخ لیگ برتر می‌رسد که تا به امروز بیشترین تعداد گل یک‌آقای گل بوده است.

سجاد شهباززاده با کسب میانگین نمره ۷.۵۰ از آنالیزورهای متریکا، بهترین بازیکن لیگ برتر ایران در نیم‌فصل اول هم بوده است. در هفته اول سپاهان با نتیجه ۳-۱ مغلوب گل‌گهر شد و سجاد شهباززاده بدون اینکه گلی بزند، نمره۶.۵۰ را از متریکا دریافت کرد. این بازی به همراه دو مسابقه دیگر سپاهان مقابل تراکتور و فولاد ضعیف‌ترین بازی‌های سجاد بودند و آقای گل لیگ در این ۳بازی نمرات زیر ۷ گرفت. بهترین بازی‌های شهباززاده هم مقابل نساجی و ماشین‌سازی بود که سجاد در هر دو بازی بریس کرد و به ترتیب نمرات ۹.۰۷ و ۸.۹۴ دریافت کرد.

مهاجم سابق استقلال در مجموع ۱۲گل زد، ۳پاس گل داد، ۴بار بازیکن برتر میدان شد، در هر بازی ۲.۳شوت و ۰.۹پاس کلیدی داشت و دقت پاس‌هایش هم ۷۸.۱درصد بود. او با این آمار به میانگین امتیاز ۷.۵۰ رسید و بالاتر از دو بازیکنی قرار گرفت که هر کدام در مقطعی از نیم‌فصل اول صدرنشین جدول بازیکنان بودند. امین قاسمی‌نژاد (شهرخودرو) و گادوین منشا (گل‌گهر) دو بازیکنی بودند که در نیم‌فصل اول به تناوب عنوان بهترین بازیکن را در اختیار داشتند اما در نهایت با میانگین نمره ۷.۴۶ و ۷.۳۹ پایین‌تر از شهباززاده قرار گرفتند و دوم و سوم شدند. رتبه‌های چهارم و پنجم جدول بازیکنان هم در اختیار دو پرسپولیسی است که سیامک نعمتی و احمد نوراللهی هستند.