مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت آیت‌الله علی مشکینی دیروز از سوی مجلس خبرگان رهبری در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.

در این مراسم که واحد مرکزی خبر گزارشی از آن را منتشر کرد، رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از نمایندگان مجلس و وزرا، دبیر شورای نگهبان، تعدادی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، علما، استادان دانشگاه‌ها، طلاب، دانشجویان و نیز قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، یاد و خاطره آیت‌الله مشکینی گرامی داشته شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم در سخنانی در این مراسم از مرحوم آیت‌الله مشکینی به‌عنوان یکی از ذخایر و فخر روحانیت نام برد و گفت: آیت‌الله مشکینی در علم اصول مبتکر معجم اصولی و در علم حدیث هم مبتکر و محدث عصر ما بود.

سیداحمد خاتمی با اشاره به انس آیت‌الله مشکینی با دعا و قرآن حتی در آخرین لحظات عمر، به تربیت شاگردان زیاد و بسیار برجسته زیر دست ایشان اشاره کرد و افزود: آیت‌الله مشکینی در پی مرجعیت برنیامد بلکه مرجعیت به سراغش رفت اما خود ایشان تکلیف ندید که وارد این عرصه شود اما لیاقت مرجعیت را داشت.

وی برجسته‌ترین ویژگی مرحوم آیت‌الله مشکینی را استاد اخلاق بودن وی برشمرد و  خاطر نشان کرد: اخلاق مسئله‌ای است که امروز به شدت جامعه اسلامی ما به آن نیازمند است.

خاتمی تصریح کرد: جامعه ما امروزه نیازمند آیت‌الله مشکینی‌هاست تا وارد صحنه شوند و آموزه‌های اخلاقی را ارائه کنند زیرا برخی مشکلات ما با رعایت اخلاق، دین‌مداری و پایبند بودن به ارزش‌های دینی، برطرف می‌شود.