بورس تهران امروز، سه‌شنبه، ۲۸ بهمن را با افت آغاز کرد و در پایان معاملات شاخص کل با ۱۱ هزار و ۴۵۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۱۱ هزار و ۴۵۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۷۹۸ واحد افزایش به رقم ۴۳۸ هزار و ۳۰ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۵۰۹ هزار و ۶۶۰ معامله به ارزش ۴۹ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو  نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۹۷ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۳۸۳ هزار و ۹۰۱ معامله انجام داده‌اند که ۷۵ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال ارزش داشت.

بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین زغال سنگ پروده طبس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشت.