بازار سرمایه امروز، چهارشنبه (۲۹ بهمن) را نزولی آغاز کرد و شاخص کل با ۳ هزار و ۴۳۱ واحد کاهش در محدوده یک میلیون و ۲۴۲ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۱۲ شاخص کل با ۳ هزار و ۴۳۱ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۴۲ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۰۹۰ واحد افزایش به رقم ۴۳۹ هزار و ۱۲۴ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۳۵۲ هزار و ۸۲۴ معامله به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و پالایش نفت تبریز بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۶ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۳۱۷ هزار و ۹۳۳ معامله انجام داده‌اند که ۳۶ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریاساسول، اعتباری ملل، سرمایه‌گذاری صبا تامین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین زغال سنگ پروده طبس و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.