معاون سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شب گذشته ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا اقلام امدادی از استان‌های فارس و اصفهان برای خدمات‌رسانی بهتر ارسال و تقسیم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،   احد جمالی اظهار کرد: این اقلام شامل چادر و مواد خوراکی بوده که از سوی نیروهای امدادی و سپاه در حال توزیع بین زلزله‌زدگان است.

استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای اعزام نیروهای خود نیز اعلام آمادگی کردند.  به دنبال وقوع این زلزله، استاندار فارس در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد آمادگی این استان را برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

 بیشترین میزان خسارت مربوط به کانون زلزله شهر سی سخت است،  هیچ‌گونه تلفات جانی در این زلزله گزارش نشده است.  با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی و احتمال بارش برف در سی سخت نیاز است مردم از ترددهای غیرضروری در مسیرهای مواصلاتی سی سخت - یاسوج جدا خوداری کنند.

 در جلسه شورای بحران فرمانداری به ریاست استاندار تقسیم کار در قالب کمیته‌ها انجام و نیروها به صورت میدانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه بیست و نهم بهمن ۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.   

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.