تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۲

علی کهن‌نسب: ملی‌پوشان فوتبال نوجوانان ایران از هم‌اکنون عزم خود را برای قهرمانی در رقابت‌های آسیایی و حضور در جام جهانی نوجوانان جزم کرده‌اند.

   این تیم که مدت‌هاست زیر نظر  علی‌دوستی، مربی سازنده و خوب تیم‌های پایه تمرین می‌کند، با قهرمانی در تورنمنت هشت‌جانبه روسیه نشان داد که تیم ایران را باید از مدعیان اصلی قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، که ماه آینده در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، به شمار آورد.

   تیم ملی فوتبال نوجوانان در رقابت‌های معتبر روسیه، که در آن پنج تیم از قاره آسیا و سه تیم از کشور روسیه حضور داشتند، با اقتدار تیم‌هایی چون اردن، چین، آمور روسیه، ساخای روسیه و تایلند را از پیش‌رو برداشت تا قهرمان جام شود.

   قهرمانی این تیم نشان داد که تیم نوجوانان به مرز آمادگی و هماهنگی خوبی رسیده است. البته نباید فراموش کرد که نوجوانان ایران در گروه A رقابت‌های آسیایی کار آسانی را پیش‌رو نخواهند داشت.

   ازبکستان به‌عنوان میزبان رقابت‌ها و بحرین دیگر تیم هم گروه ایران، سرمایه‌گذاری زیادی روی فوتبال پایه خود انجام داده‌اند و تنها سنگاپور می‌تواند حریف آسانی برای ایران باشد. البته ازبکستان، سنگاپور و بحرین را نمی‌توان حریفان اصلی ایران برشمرد، چرا که در مراحل بعد حریفانی انتظار نوجوانان را می کشند که سال‌هاست نگاه ویژه‌ای به فوتبال پایه خود داشته‌اند. به همین دلیل تیم‌هایی چون ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان حتی در رده بزرگسال همواره از مدعیان اصلی حضور در جام جهانی هستند.

   تیم ملی فوتبال نوجوانان از بازیکنان مستعدی تشکیل شده است. بازیکنانی چون سینا ربانی، علی حیدری، احمد اسکندری، اکبر ایمانی، علی درویشی، کاوه رضایی، صادق‌پور محمددوست، صادق مرادی و...که اگر به بوته فراموشی سپرده نشوند، می‌توانند با فراگیری مناسب علم فوتبال، ستاره‌های آینده فوتبال ایران باشند.