شایعه شده استعفای فکری آماده است تا در صورت شکست برابر مس رفسنجان، نیمکت آبی‌ها به دست مدعی شماره یک این روزهایش سپرده شود. اتفاقی که دور از ذهن هم نیست.

همشهری آنلاین: رضا جوکار

استقلال روزهای پرتب‌وتابی را می‌گذراند. بعد از شکست آبی‌ها برابر سپاهان فشار هواداران و برخی از اعضای هیات مدیره استقلال برای برکناری محمود فکری بیشتر شد. سرمربی‌ای که تا قبل از پایان نیم فصل تنها دارایی‌اش صدر جدول بود اما با کیفیتی فوتبالی که تیمش ارائه می‌داد این صدرنشینی، کاذب به نظر می‌رسید. در نهایت استقلال نیم‌فصل را با جایگاهی که واقعی‌تر می‌نمود به پایان برد.

شایعات زیادی از مذاکره مدیران استقلال با محمود فکری برای استعفا شنیده می‌شود اما فکری که با هزار امید و آرزو رفیق نیمه راه نساجی شد و تقریبا یک نیم فصل را با بیانیه‌های کنایه آمیز تیم شمالی گذراند در نهایت راضی به سپردن نیمکت استقلال به دیگری نشد تا آبی‌ها نیم‌فصل دوم را هم با محمودخان آغاز کنند.

اتفاقی که احتمالا به حسرت قهرمانی آبی‌ها یک فصل دیگر هم اضافه خواهد کرد.

هیات مدیره استقلال در حالی رای به ابقای محمود فکری داده که این اعتماد نصفه و نیمه حتما بلای جان آبی‌ها خواهد شد. لشگری که اعتمادی به فرمانده‌اش نیست محکوم  به شکست است.

گفته می‌شود محمود فکری تا زمانی اعتبار نشستن روی نیمکت آبی‌ها را به رزومه‌ لاغرش اضافه خواهد کرد که روند نتیجه‌گیری آبی‌ها در حد یک مدعی قهرمانی باشد. در واقع استقلال نیم فصل دوم را با سرمربی‌ای آغاز خواهد کرد که از ۴ فاکتور اثرگذار برای رسیدن به افتخار، سه فاکتور  را از دست داده است؛‌ اعتماد مدیران، حمایت هواداران و البته اعتبارش نزد بازیکنان.

شایعه شده استعفای فکری آماده است تا  در صورت شکست برابر مس رفسنجان، نیمکت آبی‌ها به دست مدعی شماره یک این روزهایش سپرده شود.  اتفاقی که دور از ذهن هم نیست. با این حال با سیاستی که مدیران استقلال در خصوص محمود فکری و کادر فنی‌اش در پیش گرفته‌اند استرس عدم نتیجه‌گیری هر هفته همراه با این تیم خواهد بود.

مدیران استقلال که در زمان صدرنشیینی آبی‌ها پای ثابت مصاحبه‌ در  رسانه‌ها بودند این روزها قفل محکمی بر دهان‌شان هست. قفلی که حتی جرات اظهار نظر در خصوص ابقای کادر فنی را به آنها نمی‌دهد تا مبادا مسئولیت این تصمیم در نیم فصل دوم بر گردن آنها بیفتد.

آبی‌ها اگر نیم‌فصل دوم را با قدرت آغاز کنند مدیران استقلال حتما روزه سکوت را خواهند شکست و آفتابی خواهند شد اما اگر با یکی دو نتیجه ضعیف حسرت هواداران استقلال برای قهرمانی به۹ سال برسد آن وقت هواداران آبی یقه مدیران این تیم را خواهند گرفت که چرا فرصت بازسازی تیم در نیم‌فصل را از این تیم دریغ کرده‌اند. فرصتی که می‌توانست در اختیار سرمربی‌ای قرار گیرد که دست کم می‌دانست  تا  پایان فصل روی نیمکت استقلال خواهد بود.  کسی که استرس رفتار بازیکنانش در حین مسابقه را نداشته باشد و بعد از بازی نکات تاکتیکی توسط شاگردانش به او گوشزد نشود. مربی‌ای که مجبور نباشد هر روز در تمرینات تیمش پاسخگوی سوالات فنی هوادار ۱۴‌ساله‌ای باشد که حتی اعضای کادر فنی تیمش را نمی‌شناسد.

محمود فکری به واسطه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال شایسته احترام است. احترامی که می‌توانست با یک تصمیم قاطع از سوی مدیران استقلال و قطع همکاری با او حفظ شود و یا یک خداحافظی آبرومندانه!