باند قمار آنلاین و پولشویی در فضای مجازی با گردش مالی ۱۰۰ میلیارد ریال در یاسوج شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طی اقدامات فنی و اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد اشخاصی در استان به اجاره کارت‌های بانکی برای استفاده در سایت‌های قمار و شرط بندی آنلاین اقدام می‌کردند که به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار کیقباد مصطفایی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی و با انجام اقدامات انجام شده و تلاش شبانه روزی، یکی از متهمان اصلی را شناسایی و دستگیر کردند.  در بررسی اولیه تعداد زیادی کارت بانکی به نام اشخاص مختلف و یک دستگاه گوشی همراه هوشمند و برگه‌های رمز دوم و تعداد دیگری اطلاعات کارت‌های بانکی از آن کشف و ضبط کردند.  متهم با مواجهه با مستندات پرونده متشکله به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: از طریق تلگرام با اشخاصی در فضای مجازی به ویژه در سطح استان آشنا شده که با اجاره کارت‌های بانکی افراد ناشناس و پرداخت ماهیانه مبلغی برای اجاره کارت به آنها و همچنین رابطان مربوطه به جابه‌جایی پول حاصل از قمار به این کارت‌ها اقدام می‌کرد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با انجام تحقیقات پلیسی گسترده دیگر همدستان در شهرستان‌های مختلف دستگیر و در نهایت مشخص شد تاکنون ۷۰ کارت بانکی متفاوت با مالکیت ۲۸ نفر با گردش مالی ۱۰۰ میلیارد ریال را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت اجاره برای شرکت در پولشویی سایت‌های قمار اجاره کرده‌اند.