همشهری‌آنلاین: برای کنترل کیفیت وب‌سایت‌های دولتی باید استاندارد و جایگاهی در کشور ایجاد شود تا در صورت نبود کنترل و تعریف مناسب، وب‌گاهی ایجاد نشود.

دکتر سعید رضا عاملی، سرپرست تیم ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی [ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی منتشر شد] در مراسم اولین جایزه بزرگ وب با اشاره به اینکه اولین جایزه web award در دنیا در سال 1998 داده شده است، اظهار کرد: با توجه به ساده انگاشته شدن ارتقاء وب‌گاه‌های دستگاه‌های دولتی، متاسفانه در کشورمان با فاصله 9 سال این جایزه  داده می‌شود.

او ادامه داد: درصددیم تا در پایان این همایش به خروجی ایجاد استاندارد و شاخص‌های وب‌های دولتی ایران، ارایه‌ راهکارهای خدماتی به منظور توسعه‌ دولت الکترونیکی و ایجاد انسجام ملی در عرصه‌ مجازی، دست یابیم.

به گفته‌ وی، وضعیت آدرس‌دهی وب سایت‌های دولتی نظم خاصی نداشته و مانند جزایر جدا افتاده‌ای‌ از‌هم است که به دلیل تعریف نشدن استاندارد، از انسجام ملی مجازی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه در ساختار مجازی سازی که مبنایی برای ارزیابی‌ها قرار گرفته است سه مقوله ما را از فضای فیزیکی جدا می‌کند بیان داشت: زمان مجازی و کار مجازی که از مجموع آنها با انرژی مجازی مواجه هستیم، مقوله‌های جداسازی ما از فضای فیزیکی است.

وی با بیان این که دو شاخص مهم انرژی و اقتصاد که سوددهی فضای مجازی را نشان می‌دهد در این حوزه قابل بررسی است، گفت: انرژی در فضای مجازی بر خلاف محیط فیزیکی ماندگار است و در فرآیند تبدیل، امر فیزیکی به دیجیتال تبدیل می‌شود و ظرفیتی بنیادین پیدا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به این که زمان مجازی هندسی است و در آن زمان گذشته، حال و آینده معنا ندارد و زمان‌های مجازی را به وجود می‌آورد تصریح کرد: در کار مکانیکی با تولید انبوه مواجهیم، اما  در کار مجازی، با یک تولید و بی‌نهایت مصرف مواجه خواهیم بود.