یک رسانه آمریکایی مدعی شد رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته دست‌کم بیش از ۱۰ کشتی ایرانی حامل مواد سوختی و جنگ‌افزار به مقصد سوریه را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، وال استریت جورنال در گزارشی به نقل از منابع آمریکایی و منطقه‌ای ادعا کرد این حمله‌ها که گاهی با استفاده از مین‌های دریایی در دریای سرخ و دیگر مناطق انجام شده، اگر به تایید برسد جبهه‌ای تازه در تقابل همیشگی ایران و رژیم صهیونیستی خواهد گشود. اسرائیل پیش‌تر مدعی شده بود به اهداف نظامی ایران در داخل خاک سوریه بارها حمله کرده اما هرگز به حمله به اهداف دریایی نپرداخته بود.

مقام‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره گزارش روزنامه وال استریت جورنال آمریکا سکوت پیشه کرده و از رد یا تایید کردن آن می‌پرهیزند. اسرائیل مدعی است با حمله به کشتی‌های حامل جنگ‌افزار جلوی رسیدن آنها به سوریه را گرفته و با زدن نفتکش‌ها اجازه نداده است درآمد آن برای حمایت از افراط‌گرایی در منطقه خاورمیانه هزینه شود.

نکته جالب اینکه با وجود ادعاهای منابع غربی، تقریبا هیچ‌کدام از کشتی‌های ایران در حمله‌های ادعایی صهیونیست‌ها آسیب جدی ندیده و غرق نشده‌اند و فقط دو مورد آنها ناچار به بازگشت به بندری در ایران شده‌اند. تمام این ادعاها از زمانی شدت گرفت که صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر درگیر دو مورد دریایی شدند؛ اول انفجار مرموز در یک نفتکش اسرائیلی نزدیک آب‌های ایران و دوم پیدا شدن انبوه لکه‌های قیر نزدیک آب‌های ساحلی سرزمین‌های اشغالی.

با وجود ادعاهای واهی و بی‌اساس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ایران هر گونه دست داشتن در انفجار نفتکش هلیوس ری را تکذیب کرده است. با وجود ادعای وزیر حفاظت از محیط زیست کابینه بنیامین نتانیاهو مبنی بر عمدی بودن آلوده کردن سواحل سرزمین‌های اشغالی، بسیاری از مقام‌های رسمی رژیم صهیونیستی این ادعا را رد کرده و آن را صرفا نشت نفت دانسته‌اند.

سربازان رژیم صهیونیستی در حال پاکسازی ساحل از لکه‌های قیر

دولت رژیم صهیونیست هر گونه اقدام علیه ایران را با کاخ سفید و دولت آمریکا هماهنگ می‌کند اما نگران است واشنگتن در دوران جو بایدن موضعی نرم‌تر نسبت به دولت دانلد ترامپ در قبال تهران داشته باشد و توافق هسته‌ای را احیا کند. برخی کارشناسان معتقدند تحرک‌های اخیر تل‌آویو برای به بن‌بست رساندن سیاست آشتی‌جویانه آمریکا نسبت به ایران است.

مقام‌های رسمی ایران بارها نسبت به «ماجراجویی‌های نظامی» اسرائیل هشدار داده و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ترور یکی از عالی‌رتبه‌ترین چهره‌های صنعت هسته‌ای خود دانسته است. شهید محسن فخری‌زاده هفتم آذر ۹۹ ترور شد و برخی رسانه‌های غربی اعلام کردند نیروهای اسرائیلی و وابسته به رژیم صهیونیستی پشت این ماجرا بوده‌اند.