دو ایستگاه «شهید ستاری» و «یادگار امام» در خط ۶ متروی تهران امروز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، و سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهوری، به بهره‌برداری رسید تا شمار ایستگاه‌هایی که پیروز حناچی، شهردار تهران، پیش‌تر وعده افتتاح آنها را تا پایان سال داده بود، به عدد ۶ برسد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه امروز در این‌باره گفت: خط ۶ در ایستگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ دارای ایستگاه تقاطعی است و به همین لحاظ افتتاح‌ این ایستگاه‌های جدید از جمله یادگار امام(ره) و شهیدستاری شکل دیگری به روند مسافرپذیری خطوط ۶ و ۷ مترو خواهد بخشید.

علی امام ادامه داد: خط ۶ مترو به‌ طول حدود ۴۰ کیلومتر، طولانی‌ترین خط مترو زیرزمینی تهران به حساب می‌آید و اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از خط ۶ از آن جهت است که این خط از بسیاری از مناطق، میدان‌های پررفت‌وآمد و بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور می‌کند و با خطوط یک، ۲، ۳، ۴ و ۷ مترو در ۶ ایستگاه و همچنین با خطوط دیگری که در برنامه توسعه مترو پایتخت پیش‌بینی شده است، ایستگاه تقاطعی دارد.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم حضرت عبدالعظیم آغاز می‌شود و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط ۴، در امام حسین(ع) با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت‌تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط ۳، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال‌غرب تهران منتهی می‌شود.

هفته پیش دو ایستگاه «دولاب» و «میدان قیام» هم با حضور محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس و دیگر اعضای شورای شهر تهران و همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران، با  دستور رئیس جمهوری در منطقه تاریخی پایتخت به بهره‌برداری رسید.