شورای شهر تهران با تصویب یک فوریت لایحه‌ای، به شهرداری تهران مجوز داد تا با اجرای پروژه های مورد نیاز، ارتباط شهروندان محله‌هایی از پایتخت که با ساخت بزرگراه، قطع و یا دشوار شده است را بار دیگر برقرار کند.

همشهری آنلاین- مجید جباری: امروز در جریان دویست و هشتادمین جلسه پارلمان شهری پایتخت، یک فوریت لایحه «مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژه‌هایی (پیوند و پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی (ع) – خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و «پل باغ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» به جریان افتاد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نخست درباره دلایل فوریت این لایحه صحبت کرد و گفت: «می توانیم بگوییم که همه پروژه‌های عمرانی شهرداری به پایان رسیده و فقط پروژه بزرگراه شهید بروجردی باقی مانده است. اما چند پروژه جدید هم تعریف شده‌ که شامل برطرف کردن زخم‌های بزرگراه‌ها به محله‌های شهر است. برای نمونه بزرگراه امام علی(ع) محله سبلان را به دو بخش تقسیم کرده و برای رفع این آسیب، باید سطوحی پل مانند(پل باغ) برای ارتباط دو بخش محله ایجاد شود.»

صفا صبوری دیلمی ادامه داد: «برای اجرای این طرح، مناقصه برگزار شده و به دلیل اینگکه هزینه آن مبلغی بیش از اختیارات شهردار است، به مصوبه شورای شهر نیاز دارد.»

بعد از دفاع معاون شهردار از یک فوریت لایحه، احمدمسجد جامعی، عضو فرهنگی شورای شهر در تایید صحبت های صبوری دیلمی،معاون شهردار گفت: «بزرگراه امام علی در بسیاری نقاط این آسیب را وارد کرده است. از این رو باید برای پروژه‌ها مطالعات اجتماعی صورت بگیرد و در این بین باید نفع کسانی که زیان می‌بینند را هم در نظر بگیریم.»

علی اعطا ، سخنگوی شورا هم در جریان بررسی این لایحه گفت: «صحبت های آقای مسجد جمعی درست است اما طرح این پروژه مدت‌هاست ارائه شده و  اجرای آن معطل مانده است.»

مجید فراهانی، دیگر عضو شورا نیزدر موافقت با فوریت لایحه شهرداری سخن گفت. او تاکید کرد که اگر به یک فوریت این طرح رای ندهیم، دوباره باید مراحل مناقصه آن برگزار از نو برگزار شود؛ بنابراین معتقدم شورا باید به ان لاحه رای بدهد.»

در ادامه و بعد از بحث و بررسی کارشناسی، یک فوریت لایحه شهرداری  به رای گذاشته شد که در نهایت توانست نظر مثبت شورای شهر را بگیرد و با ۱۴ رای به تصویب برسد. به این ترتیب این لایحه که با قید یک فوریت تصویب شد، به زودی به شورا می آید و در صورت رای نهایی شورا به این لایحه، شهرداری تهران مجاز می‌شود برای برقراری ارتباط قطع شده میان برخی محله های پایتخت که دلیلش ساخت بزرگراه ها بو. ده، طرح‌هایی را به اجرا درآورد و پیوند میان شهروندان محله‌هایی مثل سبلان را بار دیگر برقرار کند.