وزارت بهداشت، آخرین وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرهای کشور را بر اساس خطرپذیری کرونا اعلام و تاکید کرد: با توجه به تغییر روند مبتلایان ممکن است این رنگ‌بندی در تعطیلات نوروز تغییر کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۹ شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۳۱ شهرستان نارنجی ( پرخطر)، ۲۹۵ شهرستان زرد ( خطر متوسط) و ۱۱۳ شهرستان آبی (کم‌خطر) هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون در استان خوزستان و شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

همچنین شهرهای خاتم در استان یزد، نهاوند در استان همدان، بندر خمیر در استان هرمزگان، خمین در استان مرکزی، درود و پلدختر در استان لرستان، دیوان دره در استان کردستان، زرین دشت و ارسنجان در استان فارس، مسجد سلیمان، شادگان، دشت آزادگان، خرمشهر، بهبهان، باوی، باغملک، ایذه، اندیمشک، امیدیه، در استان خوزستان، سامان در استان چهار محال و بختیاری، گناوه و کنگان و دیلم در استان بوشهر، دهلران در استان ایلام، گلپایگان در استان اصفهان، نقده و ماکو ، چایپاره و ارومیه در استان آذربایجان غربی، عجب شیر و سراب در استان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: تجمع در اماکن سرپوشیده به خصوص رستوران هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، مراسم عروسی و عزاداری، تراکم در بازارچه‌های نوروزی، وسایل نقیله عمومی بین شهری خصوصا اتوبوس و قطار می‌تواند عامل جدی انتقال بیماری باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

همچنین در وضعیت زرد فقط سطح شغلیِ گروه 4 تعطیل است. در وضعیت نارنجی نیز سطح شغلی 3 و 4 تعطیل است و در وضعیت قرمز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیلند.

شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت لحظه‌ای رنگ‌بندی شهرها به اپلیکیشن ماسک یا به آدرس https://app.mask.ir/map مراجعه کنند.