گروه شهری: ۱۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی جنگل ابر را برای اجرای هنر خود انتخاب کرده‌اند.

جنگل ابر بدون هیچیک از امکانات استقرار گردشگر نهم تا یازدهم مردادماه جاری قرار است میزبان نخستین جشنواره نغمه و طبیعت باشد.

این برنامه که با فعالیت بخش خصوصی تدارک دیده شده، قرار است با اجرای ۱۱ گروه موسیقی پذیرای گردشگران باشد و آژانس‌های مسافرتی در حال فروش بلیت تور‌های حضور در این جشنواره هستند.

قرار است جشنواره حاضر حدود ۲۰ کیلومتر بالاتر از روستای ابر در جنگل برپا شود که با توجه به نبود امکانات استقرار، این برنامه با برپایی کمپ تدارک دیده شده است.

علی خدابخشی، یکی از تورلیدرهایی که راهنمای گردشگران جنگل ابر نیز بوده است دراین‌باره به همشهری گفت:« بر خلاف وعده‌ای که مسئولان برپایی این جشنواره داده‌اند محل برپایی مراسم و کمپینگ هیچ امکانی نظیر آب و دستشویی ندارد.»

این در حالی است که بر اثر خشکسالی امسال چشمه‌های آب محدوده جنگل ابر نیز بی‌آب شده‌اند و به‌نظر می‌رسد برپایی کمپ در این منطقه برای تعداد زیادی گردشگر که با کمپینگ هم آشنا نیستند و بیشتر با هدف حضور در جشنواره موسیقی به این جنگل می‌روند مناسب نباشد.

در همین حال یکی دیگر از تورگردانان طبیعت به همشهری تاکید کرد که تنها راه نجات جنگل ابر برپایی تورهایی است که متولی خاصی دارد و برنامه‌ریزی‌شده گردشگر می‌پذیرد و می‌توان مسئولیت و عواقب آن را نیز متوجه آن دانست.

جنگل ابر به‌عنوان قدیمی‌ترین جنگل کشور چندی قبل با تصمیم دولت در آستانه تخریب برای ساخت جاده قرار داشت که با دستور دادستان کل کشور این موضوع متوقف و تحت بررسی قرار گرفت.