رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران گفت: به دلیل ضرر تولیدکنندگان در سال گذشته و اجتناب از تولید سنبل، امسال با کمبود آن مواجه هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باگاه خبرنگاران جوان، اکبر شاهرخی در خصوص بازار شب عید این صنف اظهار کرد: بازار گل در سراسر کشور از هر نوع گلی تامین است و هیچ کمبودی در بازار نداریم به غیر از گل سنبل.

او افزود: سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان گل به خصوص باغداران سنبل با ضرر زیادی مواجه شدند و همین موضوع باعث شد که امسال هم این گروه هیچ تولیدی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران بیان کرد: حجمی از کودهایی که امسال برای تولید سنبل به کشور وارد شده، قارچ زده بودند و همین موضوع نیز بر کاهش تولید سنبل تاثیر گذاشته است.

شاهرخی ادامه داد: سنبل در واحدهای صنفی به صورت گلدانی فروخته می‌شود و در حال حاضر هر گلدان سنبل بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

سبزه قیمت مصوب ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در ادامه در خصوص قیمت سبزه مطرح کرد: برخی سبزه‌ها کیفیت خوبی دارند و برخی نیز گلدان گرانی دارند که در قیمت نهایی سبزه تاثیر گذار است.

او تصریح کرد: هیچ نرخ مصوبی از سوی اتحادیه برای سبزه وجود ندارد و واحدهای صنفی بر اساس هزینه تولید قیمت را تعیین می‌کنند. 

شاهرخی در پایان در خصوص قیمت انواع گل گفت: قیمت گل میخکی ۳۰ هزار تومان، گل رز از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گل مریم ۷ تا ۱۰ هزار تومان و آلسترومریا ۵ تا ۷ هزار تومان فروخته می‌شود.
 

برچسب‌ها