محمدجواد ظریف که برای شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» به تاجیکستان سفر کرده است، هدف جمهوری اسلامی ایران را کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» و مذاکرات با مقامات عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد و مورد استقبال مظفر حسینزاده، معاون وزیر خارجه تاجیکستان، و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف درباره برنامه این سفر گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه و همزبان، تاجیکستان، سفر کنم.

 وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با مقامات تاجیکستان و سایر مقامات کشورهایی که با افغانستان دارای اشتراک زیادی هستند به برادران و خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در این کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان، اظهار کرد: روابط تهران و دوشنبه روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند به تقویت و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، ظریف همچنین با وزرای امور خارجه افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.