بعد از مصوبه شورای شهر تهران و تغییراتی که در نرخ بلیت‌‌ها از اول خرداد در باجه‌های فروش بلیت مترو اتفاق افتاد،

استقبال مسافران در استفاده از بلیت‌های اعتباری افزایش چشمگیری داشته و از 53 درصد سال گذشته به 60 درصد رسیده است. جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: این رشد در حالی است که پیش‌بینی می‌شود از مهر ماه و آغاز به‌کار مدارس و دانشگاه‌ها این روند،افزایش قابل توجهی داشته باشد.

او با استناد به این آمار و ارقام افزود: این موضوع نشان می‌دهد، افزایش 12 درصدی و 11درصدی بلیت‌های 2 سفره و 10 سفره صحیح بوده و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از بلیت‌های اعتباری مقرون به صرفه است.

به گفته او ، تخفیفی که به کارت‌های اعتباری مبلغ دار تعلق می‌گرفت حذف نشده و تنها مبلغ 30درصدی تخفیف که در زمان خرید کارت اعمال می‌شد، از ابتدای سال87 در زمان ارائه کارت به دستگاه کارتخوان روی کارت‌های مسافران اعمال می‌شود. 

ربیعی دلیل این تغییر را  استفاده از کارت‌های اعتباری مترو در سایر وسایل حمل‌ونقل شهرداری برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر، کارت‌های اعتباری مترو در مسیر اتوبوس‌های تندرو قابل‌استفاده است، به همین دلیل تخفیفی که به کارت‌های اعتباری تعلق می‌گیرد، به زمان استفاده موکول شد.