همشهری آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرایط مشمولان وظیفه عمومی، مجاز به ثبت نام در دانشگاه‌ها را تشریح کرد

سردار سرتیپ محمد جواد زاده کمند در این خصوص به واحد مرکزی خبر گفت: مشمولان مجاز به ثبت نام در دانشگاه چند دسته هستند؛ دسته اول، متولدان سال 1368 هستند که به صورت حضوری، موفق به اخذ دیپلم فنی حرفه‌ای، کاردانش یا مدرک پیش دانشگاهی شدند و دسته دوم، متولدین 1369 هستند که دیپلم فنی حرفه‌ای، کاردانش یا مدرک پیش دانشگاهی را به صورت حضوری یا غیر حضوری اخذ کردند.

وی افزود: دسته سوم افراد مجاز به ثبت نام در دانشگاه‌ها، مشمولان سال‌های قبل با رعایت شرط سنی حداکثر 24 سال هستند که تا شهریور امسال، موفق به اخذ دیپلم فنی حرفه‌ای، کار دانش یا مدرک پیش دانشگاهی می‌شوند.

سردار زاده کمند گفت: دسته چهارم مشمولان دارنده برگه اعزام هستند که برگه آنان، بدون غیبت و هنوز هم موعد اعزام آنان فرا نرسیده است و دسته پنجم مشمولانی که بدون غیبت اولیه، وارد خدمت شدند و الآن هم مشغول خدمت هستند که در صورت پذیرفته شدن از خدمت ترخیص و وارد دانشگاه می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته آخر، مشمولان دانشجوی ورودی سال 1385 به بعد هستند که با اخذ معافیت تحصیل، در حال حاضر، مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند و کمتر از چهار و نیم سال تحصیلی را سپری کردند که چنانچه در آزمون سراسری شرکت کنند و در رشته بهتری پذیرفته شده باشند، می‌توانند با انصراف از رشته قبلی خود، در رشته جدید ثبت نام کنند.

سردار زاده کمند در ادامه، درباره تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای رفع محدودیت پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها گفت: سازمان نظام وظیفه عمومی، با توجه به قوانین وضع شده، هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل افرادی که غایب نیستند و بدون غیبت اقدام به تعیین وضع مشمولیت خود کردند، ندارد و در صورت بروز مشکل هم تمام رده‌های وظیفه عمومی در کشور، آماده راهنمایی هستند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: توصیه می‌کنیم داوطلبان آزمون سراسری، برای آشنایی با ضوابط نظام وظیفه، دفترچه راهنمای وظیفه عمومی را که در باجه‌های پست و دفاتر پلیس +10، قابل دریافت است، مطالعه کنند.