تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

فرماندار همدان گفت: از امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) استان به وضعیت پرخطر قرمز کرونایی وارد و محدودیت‌های مربوطه در تمام سطوح اعمال خواهد شد.

محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان این‌که همزمان با افزایش آمار ابتلا و شروع موج چهارم کرونا در همدان، محدودیت‌های کرونایی برای مشاغل نیز اعمال خواهد شد اظهار کرد: فقط مشاغل ضروری گروه یک مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: اتاق‌ اصناف استان از طریق اتحادیه‌ها به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی درباره محدودیت‌های جدید کرونایی را از امروز ۱۸ فروردین به صاحبان مشاغل آغاز کرده است و به تدریج به تمام کسبه اعلام خواهد شد. پیش از این برای عدم فعالیت واحدهای صنفی دستوری داده نشده بود و بعضی از واحدهای صنفی‌ به صورت خودخواسته تعطیل بودند.

محمدی ادامه داد: ۱۵ تیم از سوی فرمانداری، مرکز بهداشت و مراکز نظارتی به بازار و مراکز خرید روانه شدند تا به صورت حضوری به تک‌تک واحدهای صنفی مراجعه و محدودیت‌های جدید کرونایی را اعلام ‌کنند، هیچگونه اغماضی برای هیچ‌کس قائل نخواهیم بود. هرآنچه در طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها متناسب با وضعیت قرمز اعلام شده به صورت کامل اجرا خواهد شد.

فرماندار همدان گفت: علاوه بر این محدودیت‌های دیگری در استان مبنی بر عدم فعالیت دستفروشان، بساط‌گسترها، روزبازارها و همچنین محدودیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد.