با گذشت ۲ روز از آغاز نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستاهای گیلان، هزار و ۲۶۵ نفر ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اعلام این خبر و تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به همشهری آنلاین گفت: مشارکت حداکثری مردم نیازمند جلب رضایت و افزایش رفاه آنان است و در این زمینه مسئولان استانی و شهرستانی باید دقت کنند تا در راستای اهداف طرح شده و شعارهای وزارت کشور پیش بروند. چنانچه در انتخابات پیش رو قانونمندی و بی‌طرفی، گام دوم انتخابات، و مشارکت فراگیر از شعارهای وزارت کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ است.  

محمود قاسم نژاد بیان کرد: تاکنون ۵۱ درصد از ثبت نام ها در انتخابات شورای روستایی به صورت آنلاین و غیرحضوری بوده است و هزار و ۱۶۹ نفر از ثبت نام کنندگان، معادل ۹۲ درصد داوطلبان آقایان و ۹۶ نفر از آنها معادل ۸ درصد داوطلبان از بانوان بوده‌اند.

به گفته وی، نام نویسی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در گیلان تا ساعت ۱۸ عصر یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان همچنین درباره آخرین آمار ثبت نام شدگان شوراهای شهرهای گیلان به همشهری آنلاین گفت: ۱۷۳۲ نفر در سطح ۴۴ شهر گیلان ثبت نام کردند ۱۵۴۸ نفر از ثبت نامی ها آقا و ۱۸۴ خانم بودند. شهرستان رشت با ۴۵۵ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نامی و شهرستان شفت با ۳۰ داوطلب کمترین تعداد ثبت نامی ها را در انتخابات شورای شهرها داشته است.