روند موارد مثبت و بستری بیماران مبتلا به کرونا در در سیستان و بلوچستان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تعداد کل موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار ۳۶۹ نفر رسید و موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا از مرز هزار و ۲۰۰ نفر گذشت.

سید مهدی طباطبایی گفت: با توجه به شروع خیز سوم بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان کاهش یافته و موارد بیماری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: روند بیماری کرونا در کشور نگران کننده و افزایشی است و شاهد شروع خیز چهارم در کشور و شروع خیز سوم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۲ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است و نگرانی از جایگزینی ویروس جهش یافته انگلیسی با ویروس قبلی وجود دارد.

دکتر  طباطبایی با اشاره به این موضوع که برای مقابله با کرونا باید مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ارتقای کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم، گفت: برای مقابله و مدیریت بیماری باید با مردم و برای مردم برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همه هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خودشان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی به عدم دسترسی ۱۰۰ درصد جمعیت به آب بهداشتی، مشکلات عدیده اقتصادی و سایر شرایط خاص استان اشاره و تصریح کرد: باید در تمام تصمیمات خود به نظرات کارشناسی و جلب مشارکت مردم اهمیت قائل شویم و در شرایط فعلی مسیری به جز فرهنگ‌سازی، ارتقای سواد سلامت و افزایش تاب‌آوری اجتماعی پیش رو نداریم.