به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در ۱۴ ماه گذشته ۴۵ معلم فداکار و دلسوز، چراغ جانشان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خاموش شد. امروز ما در شرایطی وارد دومین سال زندگی همراه با بیماری کرونا شده ایم که هنوز نیمی از دانشآموزان جهان تحت تاثیر تعطیلی کامل یا نسبی مدرسه ها قرار دارند.
فولادوند افزود: آموزش و پرورش تهران مانند آموزش و پرورش کشور در ۱۴ ماه گذشته وارد زیست بوم جدید ناشی از این بیماری شد، علیرغم همه تلخی ها، نگرانی ها و دشواری ها اعتقاد راسخ دارم در پرتو مدیریت خردمندانه جناب عالی در زمان بحران، همکاران شما در شهر تهران نیز با علم به نقش الگویی پایتخت برای سایر نقاط کشور با تعهد، دلسوزی، همتی راسخ و با تحمل دشواری ها و بهرمندی از ظرفیت بی بدیل مشارکت گروهی و به کارگیری روش های خلاقانه و برنامه ریزی های دقیق ترجمان عینی شعار با تعطیلی مدرسه آموزش تعطیل نیست شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر فعالیت های آموزشی انجام شده خاطرنشان کرد: همکاران ما با علم بر اینکه در این مسیر دشوار چشم ایران به عملکرد مدارس شهر تهران بسته است، اولین جرقه های آموزش مجازی، اولین ضبط برنامه های زنده تلویزیونی، اولین محتوای جذاب درسی، اولین اطلس های یادگیری و اولین حضور مجازی معلم در خانه را رقم زدند و با طراحی روش های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار داده و آن را با معلمان و مدارس سراسر کشور به اشتراک گذاشتند تا مدیران و معلمان تهران و ایران یکی از عالی ترین جلوه های مدیریت در زمان بحران باشند.
وی با تاکید بر نقش مدیران و معلمان مدارس افزود: خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی نبوده است جز مدیران عزیز حاضر در این جلسه و معلمان گرانقدر مدارس که از تلاش و کوشش همه آن ها تقدیر می کنم و امیدوارم خداوند این مجاهدت آن ها را توشه راه آخرت قرار دهد.
فولادوند ادامه داد: من و همکارانم در آموزش و پرورش شهر تهران به بسیاری از نواقص و نارسایی های عملکرد در چگونگی مواجهه با بحران آموزش در ایام کرونا واقف هستیم و اذعان داریم که در این مسیر خالی از ایراد نبوده ایم اما آنچه از توفیقات اعم از پوشش تحصیلی، ارائه آموزش های مجازی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تامین زیرساخت های فنی مدارس، حمایت از کودکان فاقد امکانات آموزشی (تبلت و گوشی) در تهران و سایر استان ها، آموزش معلمان به سواد فناوری، ارزشیابی از دانش آموزان بر بستر فناوری، تنها بخش کوچکی از این توفیقات است که در زیست بوم جدید طراحی و اجرا شده است و این مهم مرهون همدلی و هماهنگی همکارانم در اداره کل، شورای معاونان استان ها، روسای مناطق، مدیران و معلمان مدارس و همراهی خانواده ها و اولیاء بوده است.
وی در پایان با اشاره بر تجربه ناشی از زیست بوم کرونا افزود: هرچند بر اثر کرونا سکوت ملال انگیزی جای هیاهو و نشاط بچه ها در حیاط و کلاس های درس را گرفته است، اما کرونا به حکمرانان، تصمیم گیران، خانواده ها و حتی منتقدان مغرض نشان داد و ثابت کرد که مدرسه غیر قابل جایگزین است و هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمیکند. چون معلم است که با هنر معلمی در کنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انسانی و تعاملات اجتماعی را به دانش آموزان آموزش می دهد. علاوه بر این کرونا به ما و معلمان هم آموخت که در مواقع بحرانی، انعطاف در تدریس و همچنین نوآوری در آموزش میتواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد.