تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۹

گروه ورزشی: مربی 48 ساله آلمانی تیم فوتبال سایپا در نخستین واکنش‌های رسانه‌ای، خود را فردی جاه‌طلب خواند.

پی‌یر لیت‌بارسکی که در سایپا جانشین علی دایی شده است، در نشست خبری این  باشگاه  تأکید کرد: «سقف آرزوهایم برای سایپا بسیار بلند است و می‌خواهم این تیم را به یک تیم حرفه‌ای تبدیل کنم.»او که ظاهراً یک مربی نتیجه‌گرا به حساب می‌آید در این باره توضیح داد که قصد دارد سایپا را با افکار یک مربی آلمانی بسازد و در این راه کسب نتایج خوب برایش اهمیت زیادی دارد.

سرمربی جدید سایپا  افزود: «ما 3 وظیفه داریم؛ ابتدا حضور موفق در لیگ برتر و جام حذفی و دیگری لیگ قهرمانان آسیا که باید به آن بپردازیم. من طی 6 روزی که کارم را در سایپا آغاز کرده‌ام روزهای بسیار پرکاری را داشته‌ام، با این حال کار در سایپا بسیار لذت‌بخش است. شروع فصل برای هر مربی با مشاهده دقیق بازیکنان آغاز می‌شود و روش کار من این طور است که ذهنیت بازیکنان را می‌سنجم و پس از مشخص‌شدن این ذهنیت‌ها، بهترین روش‌هایی که می‌تواند تیم را موفق کند، به بازیکنان ارائه می‌دهم.»

لیت‌بارسکی افزود: «روز پنجشنبه دایی را ملاقات کردم. به او گفتم که تا جایی که بتوانم و موقعیت داشته باشم، تیم‌ملی را حمایت می‌کنم. همچنین به دایی گفتم که اطلاعات زیادی درخصوص حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازیکنان نیاز دارم که او باید به من بدهد. نقش علی دایی در فوتبال ایران مانند بکن‌باوئر در فوتبال آلمان است و من اگر در فوتبال آلمان کار می‌کردم، هیچگاه خجالت نمی‌کشیدم که بخواهم از بکن‌باوئر سئوال کنم و یا درخواست کمک کنم. در هر صورت باید حد و مرز کار دایی را در تیم سایپا مشخص کنیم چراکه من در این مورد صحبت‌هایی با علی دایی دارم. به عنوان مثال 6 بازیکن تیم ما همراه تیم ملی به اسپانیا رفتند و من درباره‌ بازیکنان، سایپا و تیم ملی صحبت‌های زیادی دارم که باید با علی دایی انجام دهم.

درباره این نگرانی‌ها نیز می‌گویم که نباید انرژی خود را صرف مسائلی که هنوز اتفاق نیفتاده است بکنیم.» سرمربی تیم سایپا درباره آستانه‌ تحملش در این باشگاه ایرانی نیز گفت: «در هر صورت بین فوتبال ایران و آلمان به طور حتم تفاوت‌هایی وجود دارد اما، هدف من این است که قسمت‌های خوب فوتبال هر دو کشور را با یکدیگر ترکیب کنم و یک تیم خوب بسازم. باشگاه سایپا امکانات خوبی دارد و استانداردهای لازم را فراهم کرده است. بنابراین بهانه‌ای برای پیشرفت نکردن وجود ندارد، ضمن آن که من به نکات منفی فکر نمی‌کنم. من با خانواده‌ام صحبت کرده‌ام و گفتم که قرار است با هم در ایران زندگی کنیم و فکر ترک کردن ایران نیز در سرم نیست.»

مصاف لیت‌بارسکی با قطبی در نخستین هفته لیگ برتر اما نکته جالبی محسوب می‌شود که مربی 48 ساله آلمانی با پرهیز از هرگونه حاشیه ترجیح داد درباره خود بازی صحبت کند. وی گفت:  «بازی دشواری است و من احساسات بسیاری دارم که برای این بازی آماده شوم. فیلم بازی‌های فصل گذشته‌ سایپا و پرسپولیس را دیده‌ام، ضمن آنکه سعی می‌کنم از بازیکنانی همچون آقایی و کعبی که از بازیکنان تیم پرسپولیس شناخت دارند، کمک بگیرم.»