همشهری آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا رفتار سختگیرانه دولت ایتالیا را علیه مهاجرانی که به رم عزیمت کرده‌اند، زیر نظر می‌گیرد.

اشپیگل آنلاین از بروکسل گزارش داد، قرار است بررسی شود که آیا سیاست دولت سیلویو برلوسکنی در قبال خارجیان در تطابق با حقوق اتحادیه اروپا هست یا خیر.

ژاک باروت (Jacques Barrot)، کمیسار امنیت داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد بدین ترتیب کمیسیون اتحادیه اروپا تدابیر شدیدی را بررسی خواهد کرد که دولت ایتالیا علیه مهاجران رومانیایی که به رم عزیمت کرده‌اند، به کار بسته است.

علاوه بر این دولت برلوسکنی از این کمیسیون خواسته است توافقنامه موسوم به «بسته امنیتی» را با مبانی اتحادیه اروپا مقایسه تطبیقی کند.

ایتالیا اندکی پیش از این اعلام کرده بود پرونده‌هایی را با اثر انگشت از کسانی که در اردوگاه‌های ایتالیا زندگی می‌کنند، تهیه خواهد کرد.

اتباع رومانی همانند دیگر شهروندان عضو اتحادیه اروپا حق برخورداری از آزادی‌های اساسی را دارند. «بسته امنیتی» در کنار سایر موارد، این امکان را فراهم می‌آورد که برای مسافرت غیرمجاز به ایتالیا در آینده، مجازات زندان در نظر گرفته شود. بر این اساس امکان اخراج خارجیانی که اقدامی مجرمانه را مرتکب شوند هم آسان‌تر خواهد شد