رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بحرانی شدن وضعیت کرونا و تغییر رنگ از قرمز به سیاه در تاکستان و قزوین خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر پیمان نامدار با اشاره به وضعیت بحرانی در این دو شهرستان‌ گفت: با توجه به آمار بسیار زیاد ابتلا، وضعیت رنگ کرونا در تاکستان و قزوین از قرمز به سیاه تغییر کرده است. به همین دلیل، محدودیت‌های کرونایی شامل همه اصناف آنها به‌جز فروشگاه‌های مواد غذایی ضروری و داروخانه‌ها می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، از ۲ هزار و ۸۶ نفر در استان قزوین تست کرونا گرفته شد که نتیجه تست ۸۵۷ نفر مثبت شد و ۵۵ نفر آنها بستری و ۸۰۲ نفر آنها در قالب بیماران سرپایی مشمول طرح مراقبت در منزل شدند.
وی از وخیم‌ شدن وضعیت بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: متأسفانه آمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان از عدد هزار عبور کرده و شاهد منفجر شدن بمب کرونایی در استان قزوین هستیم. در ضمن، میزان بستری‌ها و موارد فوتی هم بالاترین رکوردهای ۱۴ ماه اخیر را به ثبت رسانده‌اند.
نامدار ادامه داد: با توجه به وضعیت سیاه کرونایی، هیچ جلسه یا نشست اداری در استان قزوین نباید بیشتر از ۹۰ دقیقه زمان ببرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با تأکید بر اعلام وضعیت فوق‌العاده کرونایی طی ۱۰ روز آینده در قزوین اظهار کرد: در این ۱۰ روز همه جلسات اداری باید در فضای باز برگزار شوند. حتی برپایی جلسه در مکان بزرگی که تهویه مطبوع مناسب داشته باشد، ممنوع است و برخورد قضایی دادستانی عمومی استان را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: سرعت انتقال و شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته سویه انگلیسی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از کرونای چینی است و به همین دلیل هر گونه برگزاری مراسم در اماکن و مجالس سربسته بسیار خطرناک و بازی با جان افرادی است که در آن مکان حضور دارند.