شهردار قائمشهر گفت: با بهره‌برداری از پروژه لندفیل در کنار سایت زباله این شهر، خط پردازش زباله قائمشهر با تأمین اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، عباس صالح‌زاده با بیان این که با راه‌اندازی خط پردازش زباله و جداسازی زباله‌های خشک از تر میزان زباله‌های ورودی به سایت کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار است دو خط پردازش زباله با ظرفیت مجموعا ۵۰۰ تن در روز زباله در کنار سایت زباله قائمشهر ساخته شود.

وی افزود: با ساخت این خط‌های پردازش حدودا ۴۰ تا ۶۰ درصد زباله‌های وارد شده به سایت پس از جداسازی و کاهش حجم وارد محل دفن بهداشتی زباله خواهد شد.

شهردار قائمشهر خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این دو خط پردازش زباله ۲۳ میلیارد تومان است که ۶ میلیارد تومان پارسال توسط دولت تأمین شد و امسال نیز تا کنون ۱۵ میلیارد تومان دیگر جذب شده است.

صالح‌زاده افزود: در شرایط عادی روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله به سایت دپوی قائمشهر وارد می‌شود که در تعطیلات و هنگام حضور مسافران این رقم به ۳۰۰ تن در روز هم می‌رسد. این زباله‌ها صرفا متعلق به شهر قائمشهر نیست، بلکه از شهر ارطه و ۶۵ روستای اطراف قائمشهر نیز زباله‌ها به این مکان انتقال می‌یابد.

وی به بهره‌برداری از طرح دفن بهداشتی زباله در کنار سایت زباله این شهر نیز اشاره کرد و گفت: دیروز –پنجشنبه دوم اردیبهشت- طرح لندفیل یا خاکچال قائمشهر در زمینی چهار هکتاری به بهره‌برداری رسید و از این به بعد زباله‌های قائمشهر به جای دپو در سایت، به صورت بهداشتی دفن خواهد شد.

صالح‌زاده تصریح کرد: قرار است در ساختار جدید مدیریت پسماند قائمشهر، زباله‌ها پس از جداسازی و کم‌حجم شدن در خط پردازشی که تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، در خاکچال –لندفیل- به صورت بهداشتی‌ دفن شوند. قرار است تعداد لندفیل‌های قائمشهر نیز در آینده افزایش یابد و طبق برنامه ساخت سه لندفیل دیگر را در دستور کار داریم.