همزمان با تنش‌های فراوان در مناقشه‌های هنگ‌کنگ تایوان، چین از رادارهای پیشرفته جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند هواپیماهای رادارگریز از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین موشک‌های کروز با ارتفاع پروازی کم را شناسایی کند.

همزمان با تنش‌های فراوان در مناقشه‌های هنگ‌کنگ تایوان، چین از رادارهای پیشرفته جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند هواپیماهای رادارگریز از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین موشک‌های کروز با ارتفاع پروازی کم را شناسایی کند. به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین اعلام کرد که در میان محصولات درخشان «نمایشگاه نانجینگ» که شنبه به پایان رسید، نخستین رادار قابل حمل و چند منظوره‌ای به چشم می‌خورد که می‌تواند توسط یک سرباز حمل شود.

این تجهیزات به دلیل قابلیت تشخیص اهداف کوچک و کندی که در ارتفاع کمی پرواز کرده و خود را در لابلای اصوات شدید و مختلف مخفی می‌کنند، «نابودگر پهپادها» (Terminator of Drones) نامیده می‌شود. این رادار موسوم به «YLC-۴۸» می‌تواند اهداف ورودی از هر زاویه‌ای را به طور موثر شناسایی و ردیابی کند.

بیشتر بخوانید:

این رادار از مدارهای مجتمع دیجیتال استفاده می‌کند و می‌توان آن را بر روی انواع پلتفرم‌های سبک سلاح نصب کرد. این رادار قادر است در هر نوع شرایط آب و هوایی ماموریتش را انجام دهد. ضمن اینکه استقرار و جمع‌آوری آن نیز بسیار آسان است.