سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۷۵ درصدی نامزدهای شورای شهرهای استان کرمانشاه در هیات‌های نظارت خبر داد.

جلیل بالایی در گفت و گو با همشهری‌ آنلاین با اشاره به رد صلاحیت ۲۳۹ نفر از نامزدهای شوراهای شهرهای استان، گفت: ۵۶ نفر نیز انصراف دادند.  

وی افزود: از مجموع هزار و ۱۰۷ داوطلب، ۸۱۲ نفر تایید و ۲۳۹ نفر نیز توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شدند. براساس این ارقام ۷۵ درصد داوطلبان تایید و ۲۵ درصد نیز در این مرحله با اعلام هیأت نظارت رد صلاحیت شده‌اند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام هیأت نظارت ۸۱۲ نفر از داوطلبین برای رقابت در انتخابات شوراهای ۳۴ شهر استان تأیید شده‌اند.

وی افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از ۹ الی ۱۲ اردیبهشت به مدت ۴ روز مهلت شکایت دارند. هیأت نظارت استان نیز در بازه زمانی ۱۰ روز موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند. ۲۴ اردیبهشت نظر قطعی هیات نظارت استان به داوطلبان رد صلاحیت ابلاغ خواهد شد.

بالایی ادامه داد: اسلام آباد غرب با ۹۲ درصد، سنقر با ۸۷ و دالاهو با ۸۴ درصد بیشترین تایید صلاحیت ها را از هیأت نظارت استان داشته‌اند. شهرستان صحنه با ۴۸، هرسین و سرپل‌ذهاب نیز با ۶۵ درصد کمترین میزان تایید صلاحیت ها را از هیات نظارت استان گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در همه ۳۴ شهر شرایط رقابت انتخاباتی را داریم، افزود: بر اساس آمار اعلام شده امروز برای هر کرسی از مجموع ۱۸۲ کرسی،  ۴.۵ نفر در شوراهای شهر رقابت خواهند داشت.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه برای هر کرسی ۱۳ نفر، اسلام آباد غرب ۱۲ نفر، گیلانغرب ۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد. در گودین، بیستون و نودشه نیز برای هر کرسی کمتر از ۲ نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت.  

بالایی به تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات روستاها و تیره های عشایری نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹ هزار و ۴۱ نفر برای انتخابات شورای هزار ۷۶۹ روستا و تیره‌های عشایری داوطلب شده‌اند.

  تنها در ۳۰ روستا امکان برگزاری انتخابات شورا مهیا نشد. ۹۸.۵ درصد روستاها شرایط برگزاری انتخابات شورا را در خود دارند.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی مشخص اسامی تایید صلاحیت شدگان توسط هیأت‌های اجرایی و انتخابات اعلام می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین