به گزارش همشهری آنلاین به این ترتیب میتوان گفت در هر سال از این دوره، حداقل ۸ ایستگاه افتتاح شده است که این امر به لحاظ میانگین ایستگاههای ساخته شده در هر سال از یک دوره مدیریتی، رکورد ادوار فعالیت شرکت مترو به حساب میآید.
همچنین از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا امروز، غیر از ایستگاههای بهرهبرداری شده که شمار آنها تا شهریور امسال دست کم به ۳۲ ایستگاه میرسد، ۴ پست برق به همراه ۱۲ ورودی جدید، ۵۶ سامانه تهویه هوا و حدود ۴۰ کیلومتر مسیر مترو نیز به امکانات این شبکه حمل و نقلی افزوده شده است. همچنین طرحهای مربوط به توسعه خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ نیز در حال پیگیری است که فعلاً آمار و ارقام آن در این مطلب منظور نشده است.
این امر در حالی صورت گرفته که ۱۳۳ دستگاه واگن هم به ناوگان حمل و نقلی مترو اضافه شده و اقدامات مهمی چون طراحی و تولید قطار ملی مترو نیز برای نخستین بار در کشور در همین دوره به ثمر نشسته است.
از طرفی پایانه اکباتان پس از سالها انتظار، در نیمه نخست امسال آماده بهرهبرداری خواهد شد. نکته مهم دیگر، آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید مترو تهران است؛ در این راستا پس از تصویب آخرین نسخه طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران در بهمن ماه ۱۳۹۸، بزودی شاهد شروع رسمی عملیات عمرانی اولین ایستگاه از خط ۱۰ مترو در میدان دریاچه شهدای خلیج فارس خواهیم بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) این کارنامه عملکردی در شرایطی محقق شده است که کشور در ۳ سال گذشته سهمگینترین تحریمهای ظالمانه بینالمللی در تاریخ خود و بدترین شرایط اقتصادی دهههای اخیر را تجربه کرده است. ضمن اینکه از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش درآمدهای شهرداری، عملاً بحث تامین منابع مالی برای توسعه خطوط شبکه مترو پایتخت با چالشهای اساسی مواجه بوده است.