حاجی میرزایی گفت: برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش‌آموزان در مدارس، امسال ثبت‌نام در همه پایه‌ها الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام حضوری یا غیرحضوری دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۰ گفت: هدف اصلی امسال ما این است که در تمام مقاطع تحصیلی ثبت‌نام غیرحضوری انجام شود البته برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی سنجش انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مقاطع اول ابتدایی در زمان‌هایی که اعلام می‌شود حضور پیدا می‌کنند تا از لحاظ شنوایی، جسمانی، هوش و غیره مورد سنجش قرار بگیرند، البته این اقدام به نحوی صورت می‌گیرد که شاهد هیچ تراکمی نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش‌آموزان در مدارس، امسال ثبت‌نام در همه پایه‌ها الکترونیکی انجام می‌شود.

حاجی‌میرزایی افزود: سامانه یکپارچه آموزش و پرورش طراحی و فعال شده است و در این سامانه همه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان و اولیا از جمله ثبت‌نام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: این سامانه در چند منطقه آموزش و پرورش آزمایش شده و جواب داده است و در زمان ثبت‌نام نیز این سامانه را دوباره آزمایش خواهیم کرد. در هفته آینده قابلیت‌های این سامانه دوباره بازنگری و بررسی خواهد شد.

حاجی‌میرزایی توضیح داد: ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان در آموزش و پرورش تشکیل شده است و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان بعد از اتمام امتحانات و صدور کارنامه

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی در حال انجام است، ولی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌ها بعد از اتمام امتحانات و صدور کارنامه انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه اول پیش از ثبت‌نام باید در پایگاه‌های سلامت آموزش و پرورش، سنجش آمادگی تحصیلی شوند. به این پایگاه‌ها اعلام شده است که نوبت‌دهی به دانش‌آموزان برای حضور در پایگاه‌ها باید به صورتی باشد که تراکم حضور دانش‌آموزان و اولیا را در پایگاه‌های سنجش نداشته باشیم و با افزایش تعداد پایگاه‌ها، غربالگری دانش‌آموزان انفرادی انجام شود.

وی همچنین درباره برگزاری امتحانات گفت: امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم امسال حضوری و امتحانات سایر پایه‌ها مجازی برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: زمان پیشنهادی امتحانات حضوری را به ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم و منتظر هستیم در صورت تایید ستاد، امتحانات دانش‌آموزان از ۲۷ اردیبهشت برگزار شود.