تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به ضرورت توانمندسازی، خوداشتغالی و اتصال به بازار در مشاغل خانگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» را به کارفرمایی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اجرا می کند که امیدداریم در توسعه اشتغال‌زایی موثر باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهران اوچی اردبیلی بیشترین میزان متقاضیان مشاغل خانگی را قالی بافی و تابلوفرش بافی عنوان کرد و افزود: بیش از یک سوم متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی استان متقاضی رشته قالی‌باقی و تابلوفرش هستند و در زمینه حمایت از این هنرمندان و شناساندن طرح های بومی فرش اردبیل اقدامات قابل تحسینی انجام شده است.

وی به ضرورت همکاری با اتحادیه تعاونی‌های تولید فرش دستبافت اشاره و ابراز امیدواری کرد با اقدامات جهاد دانشگاهی، پیوند علم و هنر و اتصال زنجیره تولید به بازار توسعه اشتغال‌زایی را در استان به همراه داشته باشد.

اوچی با بیان اینکه بیشتر متقاضیان مشاغل خانگی بانوان هستند، افزود: زنان در همه عرصه‌ها توانمندی خود را در صورت وجود فرصت اثبات کرده‌اند و تاثیر آنها در کارآفرینی و اشتغال‌زایی با اندک حمایت دور از دسترس نخواهد بود.