همشهری آنلاین: کارت‌های جدید سوخت خودروهای با ظرفیت بیش از 2هزار و 1300 سی سی صادر شد.

"محمد ناصری" رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روز سه شنبه ضمن اظهار این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارت ها حداکثر تا 10 روز آینده به دست تمامی دارندگان این خودروها خواهد رسید.

وی در ادامه بااشاره به اینکه تعداد 120 هزار دستگاه خودرو مشخصات فوق را داشتند و برای تمامی آنها کارت جدید سوخت صادر شده است، افزود: این کارت‌ها پاکت گذاری شده‌اند و در حال ارسال به مالکان آنها هستند.

ناصری سپس ضمن بیان اینکه تعدادی از مالکان این خودروها کارت های جدید سوخت خود را دریافت کرده اند و تعداد باقی مانده نیز حداکثر تا 10 روز آینده کارت های جدید سوخت خود را دریافت خواهند کرد، در خصوص تاخیر به وجود آمده در این زمینه گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مالکان این خودروها قرار بود از اول مرداد ماه امسال به مدت 10 روز کارت های جدید را دریافت کنند و علت تاخیر چند روزه تفکیک خودروها از نظر نوع و زمان شماره گذاری بود.

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همزمان با اجرای دور سوم سهمیه بندی بنزین از اول تیرماه امسال اعلام کرد که خودروهای خارجی با ظرفیت موتور بیش از 1300 سی سی و خودروهای ایرانی با ظرفیت موتور بیش از 2 هزار سی سی که از سال 1372 به بعد شماره گذاری شده اند، شامل سهمیه بندی بنزین نمی‌شوند.

اما در کارت های جدید سوخت که برای این خودروها صادر خواهد شد تا بتوانند بنزین ازاد از جایگاه های عرضه بنزین دریافت کنند، باقی مانده سهمیه بنزین آنها نیز از دوره های قبل منتقل می شود.