تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از کارگران به عنوان بازوان جهش و رونق تولید در کشور نام برد و گفت: شیوع کرونا در کرمانشاه ۲۷ هزار نفر را بیکار کرد.

«بهزاد باباخانی» در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: کارگران نقش اصلی و مهم در مسیر تحقق سیاست‌های کلان نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری در سنوات اخیر مبنی بر حمایت از تولید ایفا کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی وزارت کار بیش از ۶۰۵ هزار نفر در استان کرمانشاه در بخش های مختلف اقتصادی مشغول به کار هستند.  
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: با وجود اینکه کرمانشاه استانی کشاورزی است اما سهم بخش خدمات ۴۶.۷ درصد، بخش صنعت ۲۴.۸ درصد و بخش کشاورزی ۲۸.۵ درصد است.  

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه ۲۷ هزار نفر کار خود را از دست داده اند. از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر دارای سابقه واریزی حق بیمه در سامانه‌های بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده که پس از پالایش کمتر ۱۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری شده و مقرری دریافت کرده‌اند.   
باباخانی گفت: با توجه به شیوع موج چهارم و ادامه‌دار بودن تعطیلی‌های اعلام شده از سوی دولت در بسیاری از صنوف و مشاغل انتظار می‌رود تعداد بیکاران مشمول و غیر مشمول بیشتر از این شود.
وی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی کرونا بیشترین آسیب را از لحاظ بیکاری گریبانگیر بخش خدمات در استان کرده‌ است، افزود: تاکنون ۲۰۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی۲۹ هزار و ۸۵۶ تسهیلات کرونایی به ۲۵ هزار و ۲۶۶ متقاضی در کرمانشاه پرداخت شده است.  
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت:۲۰ درصد آسیب‌دیدگان کرونا در استان زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند این افراد به گفته مسئولان مشمول دریافت بسته‌های معیشتی می‌شوند.