همشهری آنلاین: جشنوراه «قابی برای جوانی» با هدف معرفی شخصیت و فضیلت­های حضرت علی اکبر (ع)، معرفی پیران فرهیخته انقلاب و ارائه الگوهای برگزیده جوان در هفته جوان برگزار می­شود.

مسعود صالحی مدیر عامل خانه شهریاران جوان اعلام کرد: خانه شهریاران در طول هفته جوان برنامه­های مختلفی را برگزار می‌کند که عمده­ترین هدف این سلسله طرح­ها بحث فرهنگ‌سازی و تبلیغات در خصوص هفته جوان و نامگذاری روز میلاد حضرت علی اکبر به عنوان روز جوان در مقیاس شهری و ملی است. به همین منظور قصد داریم از مشارکت خود جوانان شهر در اجرای هر چه باشکوه­تر برنامه­ها استفاده کنیم.

صالحی افزود: امسال به بهانه سی­امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح قابی برای جوانی را برگزار می­کنیم که در این طرح به معرفی 5 نفر از فرهیختگان حوزه­های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهیم پرداخت.

 علاوه بر این 25 نفر از جوانان برتر درحوزه­های مختلف علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی و رسانه بر انتخاب می­شود و در همایش نهایی که بیست و یکم مرداد ماه در مرکز همایش­های بین المللی صدا و سیما برگزار می­شود معرفی خواهند شد.

مدیر عامل خانه شهریاران جوان با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره جای­پا گفت: هدف از برگزاری این طرح آن است که بتوانیم در یک فضای دو سویه با حضور اساتید، کارشناسان و دانشجویان را پاسخ گوییم.

 سال گذشته این پروژه­ تنها در دانشگاه تهران برگزار شد اما امسال به صورت غیر متمرکز در 10 دانشگاه مهم شهر از جمله دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر، علامه طباطبایی، الزهرا و ... برگزار می­شود. در این پروژه سعی شده از فعالان کانون­های دانشجویی استفاده شود. نوزدهم مرداد ماه سومین دوره جای­پا با حضور نمایندگان این دانشگاه­ها آغاز می­شود.

صالحی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دختران و پسران در هفته جوان گفت: دوره دوم مسابقات گل کوچیک محلات ویژه پسران نیز همزمان با هفته جوان برگزار می­شود که تا به امروز حدود 500 تیم 5 نفره از تمامی مناطق تهران برای این مسابقات ثبت نام کرده­اند.

 مسابقات والیبال ویژه دختران نیز برای اولین بار با حضور 50 تیم 10 نفره از سطح شهر برگزار می­شود و همزمان با هفته جوان اختتامیه این دو مسابقه را خواهیم داشت.

پخش انیمیشن قند عسل با موضوعیت جوان و مشارکت در شهر، تبلیغات شهری از طریق 100 عدد پرتابل و بیلبورد، برگزاری جشن های 22 گانه خانه شهریاران در کلیه مناطق شهر، پخش برنامه­های رادیویی روز جوان و چاپ ویژه نامه روز جوان به عنوان ضمیمه مجله همشهری جوان و توزیع آن در گیشه­ها نیز از جمله سایر طرح­هایی است که خانه شهریاران جوان قصد دارد در طول هفته جوان به آنها بپردازد.