تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

روند واکسیناسیون در قم پس از راه‌اندازی سومین مرکز تزریق واکسن شدت گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، رکورد واکسیناسیون، تزریق هزار و ۶۴۳ دوز واکسن به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، پاکبانان، بیماران خاص و ... است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای واکسیناسیون در قم تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۹ هزار و ۷۹ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که تعدادی از این اینها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

محمدرضا قدیر افزود: تاکنون ۴۹ هزار دوز واکسن وارد قم شده و  عملیات واکسیناسیون به خوبی اجرا می‌شود. در حال حاضر ۳ مرکز واکسیناسیون در شهر قم فعال است و دنبال ایجاد دو مرکز بزرگ تجمعی برای این اقدام هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در مورد واکسیناسیون سالمندان گفت: ۱۲ هزار سالمند در قم زندگی می‌کنند که در مهلت اعلام شده، به بیش از ۳ هزار نفر واکسن تزریق شده است.

سیامک محبی افزود: در حال حاضر مشغول واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ ساله در مراکز روستایی هستیم و واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در شهر قم نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش روزانه تزریق واکسن، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد واکسن‌های موجود از تعداد نیاز گروه‌های مخاطب بیشتر است و ما خودمان را آماده می‌کنیم که روزانه به ۴ تا ۵ هزار نفر واکسن تزریق کنیم.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم، از میان بیش از ۱۹ هزار نفر که واکسن را دریافت کرده‌اند هیچ گونه عارضه حاد و وخیم گزارش نشده است. با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است واکسن‌های وارداتی و تولیدشده قابلیت اثربخشی دارد، بنابراین اقناع سازی گروه‌های هدف برای دریافت واکسن در اولویت است.

کادر بهداشتی قم هم انگیزه و شوق زیادی برای مقاوم سازی بدن افراد جامعه دارند. یکی از کادر بهداشتی که در مرکز شماره ۳ مشغول تزریق واکسن به سالمندان بود به خبرنگار همشهری گفت: روزهای خوبی در انتظار ماست ولی بعضی از افرادی که جزو گروه هدف محسوب می‌شوند نسبت به اثربخشی واکسیناسیون تردید دارند. وی افزود: همکاران ما حتی سالمندانی که مشکل حرکتی دارند را با نگاه ویژه تکریم می‌کنند و آمادگی داریم واکسیناسیون این افراد را در داخل خودروی حامل آنها انجام دهیم.