تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۲

همشهری‌آنلاین: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تاکسی‌های مدل ون را که خارج از مسیر تعیین شده مسافر جابجا می‌کنند متوقف می‌کند

سرکلانتر یکم پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: هم اکنون تعدادی از رانندگان تاکسی‌های ون بدون توجه به مسیرهایی که برایشان مشخص شده و خارج از ایستگاه‌ها مسافر جابجا می‌کنند که از این پس اینگونه تاکسی‌ها متوقف می‌شوند.

سرهنگ نیک زاد افزود: در این رابطه تا به حال 130 دستگاه تاکسی ون متوقف شده است و رانندگان آنها به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معرفی شده‌اند.

وی افزود: تردد تاکسی‌های ون در خارج از مسیر تعیین شده موجب برهم زدن نظم ترافیکی شهر و بروز مشکلات برای مسافران درون شهری می‌شود که باتوجه به این مسایل پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان اجرای طرح متوقف کردن تاکسی‌های ون متخلف را ادامه می‌دهد.

همچنین رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره تردد تاکسی‌های ون در سطح شهر به خبرنگار ما گفت: مسیرهای مشخص شده برای تاکسی‌های ون کارشناسی شده است و برخلاف گفته رانندگان تاکسی‌ها این خطوط دارای مسافر کافی هستند.

تیموری با بیان اینکه تاکسی‌های ون در هیچ صورتی به جابجایی مسافر به صورت گردشی مجاز نیستند، افزود: رانندگانی که بدون توجه به قانون، خارج از مسیرهای تعیین شده کار می‌کنند به دنبال کسب درآمدهای بالا و مدنظر خودشان هستند که در صورت مشاهده بازرسان سازمان تاکسیرانی و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی، متوقف می‌شوند