مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از اتصال ۱۰۰درصدی مراکز درمانی و خصوصی به نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمانشاه خبر داد و گفت: کرمانشاه در اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جز ۱۰ استان برتر کشور است.

امید قادری در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه شیوع کرونا، حذف دفترچه بیمه کاغذی در استان به تاخیر انداخت، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مراکز درمانی خصوص و دولتی استان به سامانه نسخهنویسی الکترونیک متصل شده اند.

 امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز بخش خصوصی و دولتی فراهم شده و آموزش‌های لازم نیز در این زمینه به کاربران داده شده است. این طرح در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی استان کرمانشاه به صورت کامل فعال است.

 وی اضافه کرد: در بخش خصوصی نیز ۹۴ درصد مطب پزشکان و درمانگاه‌ها کرمانشاه نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دورههای آموزشی نسخه نویسی الکترونیک گفت: علاوه بر این نیروهای بیمه سلامت این آمادگی را دارند که بصورت حضوری به مراکز مراجعه کرده و آموزش های لازم را به کاربران ارائه دهند.

وی در ادامه در خصوص طرح کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت، گفت: در همین زمینه از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه در صندوق بیمه سلامت همگانی متوقف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: چاپ دفترچه در صندوق روستاییان و عشایر از اول خردادماه متوقف خواهد شد.

از ابتدای تیر ماه نیز شاهد توقف صدور در دفترچه در سایر صندوق ها از جمله صندوق ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: افراد از این پس به جای دفترچه با ارائه کد ملی قادر به استفاده از خدمات درمانی خواهند بود.

هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در کرمانشاه زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان را شامل می‌شوند.

از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.

روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان تولید می شود.

۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد و خارج از قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه فراهم است.

یک میلیون نفر از جمعیت در استان کرمانشاه  تحت پوشش بیمه سلامت هستند.