حسین خانلری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه اینکه وعدهها و اقدامات این سازمان برای رفع مشکل تاخیر پروازها چه نتیجه کاربردی داشته است، گفت: گرچه بررسیهای آماری بیانگر افزایش تاخیر پروازها نبوده و میزان پاسخگویی شرکتهای هواپیمایی بهبود یافته است، اما اقدامات این سازمان برای رفع مشکل تاخیر پروازها نتایج کاربردی نداشته و افزایش میزان تاخیر پروازها را میپذیرم.
خانلری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی با درنظر گرفتن امکانات و عملکرد شرکتهای هواپیمایی در زمینه میزان تأخیر پروازها نسبت به ارائه مجوز فعالیت به آنها اقدام میکند، افزود: نمیتوانیم ایرلاینها را بهدلیل تأخیر پرواز تعطیل کرده و امکان مسافرت هوایی مردم را کاهش دهیم؛ چرا که رفع مشکل تأخیر پروازها در گرو افزایش تعداد ناوگان بوده و 24 هزار صندلی کنونی پاسخگوی تقاضای سفرهای هوایی نیست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، راهکار حل مشکل تأخیر پروازها را افزایش تعداد شرکتهای هواپیمایی چارتری و تعداد ناوگان هوایی دانست و از دستور وزیر راه و ترابری برای تشکیل این شرکتها توسط ایرلاینهای داخلی و شرکتهای هواپیمایی خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز تاسیس شرکتهای هواپیمایی چارتری برای کاهش مشکلات و ترافیک پروازهای داخلی صادر شده و اجرایی شدن این طرح در کاهش مشکلات شرکتهای هواپیمایی و تأخیر پروازها مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری برنامهای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارد، تصویب هرگونه افزایش نرخ بلیت در شورایعالی هواپیمایی را رد کرد و در مورد برقراری پروازهای مستقیم تهران- نیویورک، گفت: پس از سفر رئیسجمهوری به آمریکا و درخواست ایرانیان مقیم این کشور برای برقراری این پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری انجام این کار را در دستور کار قرارداد، اما هنوز نتیجهای مبنی بر اعلام موافقت طرف آمریکایی برای برقراری این پروازها بهدست نیامده است.