از بین ۷ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات محسن رضایی به عنوان پیرترین و امیرحسین قاضی زاده هاشمی جوان ترین نامزد است.

به گزارش همشهری آنلاین از بین ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری که صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان تایید شده است ۴ نفر آن ها سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری و قرار دادن خودشان در معرض رای مردم را دادند.

۱- سعید جلیلی (متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴،  ۵۶ ساله) :  دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و عضو فعلی مجمع تشخیص مصحلت نظام؛   سعید جلیلی  در ا نتخابات ۹۲ با کسب ۴٬۱۶۸٬۹۴۶ نفر سوم پس از حسن روحانی و محمد باقر قالیباف شد.

۲- امیرحسین قاضی زاده هاشمی (متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۰؛ ۵۰ سال) ؛   نایب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

۳- محسن رضایی (متولد ۱۸ شهریور ۱۳۳۳؛ ۶۷ سال)؛ دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛   سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را دارد؛ او در آن انتخابات با کسب ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۱۲ رای نفر چهارم در بین ۶ نفر شد، رضایی در انتخابات ۸۸ هم با کسب ۶۷۱ هزار ۸۵۰ رای نفر سوم در بین ۴ نفر شد

۴- سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (متولدٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹؛ ۶۱ سال) ؛ رئیس قوه قضائیه؛ او در انتخابات سال ۱۳۹۶ با کسب ۱۵٬۸۳۵٬۷۹۴ نفر دوم شد. او رقابت را به حسن روحانی باخت.

۵- علیرضا زاکانی (متولد ۱۳۴۴ در تهران؛  ۵۶ سال)   او یک بار در سال ۱۳۹۲ و یک بار دیگر در انتخابات سال ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و صلاحیتش تایید نشد

۶- محسن مهرعلیزاده؛ ( متولد مهر ۱۳۳۵ ؛ ۶۵ سال )؛ در انتخابات ۱۳۸۴ با کسب ۱٬۲۸۸٬۶۴۰ رای نفر هفتم از هفت نامز د انتخابات شد. علی لاریجانی هم در ان انتخابات حضور داشت.

۷- عبدالناصر همتی ( متولد ۱۳۳۶؛  ۶۴ سال )، رئیس کل بانک مرکزی سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد او از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم و ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم، همچنین یازدهم و دوازدهم مسئولیت های مهمی را برعهده داشت.