تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت و سطح دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال کاهش بارندگی ها و کاهش ورود آب رودخانه ها و سد ها به دریاچه ارومیه وضعیت این دریاچه بازهم به سمت بحرانی شدن پیش می رود و بنا به پیگیریهای خبرنگار همشهری از مسئولان محلی آب این دریاچه بیش از نیم متر کم تر شده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه ارومیه به کمتر از پنج میلیارد مترمکعب رسیده است گفت: با وجود پیگیریهای متعدد حق آبه های این دریاچه به موقع و به مقدار کافی وارد این دریاچه نشده است.

فرهاد سرخوش  با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱.۳۴ متر رسیده و شاهد کاهش در تراز دریاچه در مشابه سال گذشته هستیم چون در سال ۹۹ تراز ۱۲۷۱.۹۰ ثبت شده بود.

وی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز سه هزار و ۶۰۷ کیلومترمربع بوده و نسبت به مشابه سال گذشته ۶۸ کیلومتر کاهش وسعت را نشان می‌دهد چون در مشابه سال گذشته شاهد وسعت سه هزار و ۷۴۹ کیلومترمربعی نگین آبی آذربایجان بوده ایم.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه ارومیه به کمتر از پنج میلیارد مترمکعب رسیده است گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه چهار میلیارد و ۹۸ میلیون مترمکعب آب در دل خود جای دارد.