رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره تخلفات اداری در ادوار گذشته و همچنین ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیاردی شهریه‌ها توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ابهامات مالی ادوار گذشته این دانشگاه و اینکه آیا اقدامات قانونی لازم درباره این تخلفات صورت گرفته است، گفت: رفع این ابهامات و اشکالات عمدتا نیازمند ساماندهی بوده است. آنجا که تخلف جدی صورت گرفته باشد، ما حتماً پیگیری قضایی خواهیم کرد. البته بسیاری از موارد تخلف اداری بوده و نه قضایی.

وی ادامه داد: آنچه برای ما در دانشگاه آزاد بسیار مهم است ساماندهی، سامانه‌سپاری و شفافیت و نظارت‌پذیری است که این را به‌جد دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در این زمینه یک دانشگاه پاسخگو داشته باشیم.

طهرانچی درباره ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهریه‌ها در ادوار گذشته و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن اظهار داشت: درآمدهای دانشگاه آزاد از شهریه مشخص است. قبلاً سامانه‌ها هیچ اتصالی به یکدیگر نداشتند. سامانه مالی و سامانه آموزشی هم اصولاً هیچ ارتباطی با هم نداشتند و درواقع یک شکاف اطلاعاتی وجود داشت.

وی افزود: این شکاف باعث شد علی‌رغم انتظار افزایش، درآمدهای دانشگاه از محل شهریه از ۵ سال پیش تا سال گذشته فقط ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد و به ۶ هزار میلیارد تومان برسد. اما امسال یک نظارت سامانه‌ای انجام دادیم و سامانه‌ها را به یکدیگر متصل کردیم و همین کار سبب شد در حالی که افزایش نرخ شهریه‌ها ۱۲ – ۱۳ درصد بود، به یکباره درآمد ما به چیزی حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیار تومان (چون تابستان را در پیش داریم نمی‌توان عدد دقیقی را ارائه کرد) برسد.

طهرانچی ادامه داد: ما در این نظارت سامانه‌ای هرگونه پرداخت از طریق پوز، نقدی، چکی و سایر شیوه‌ها را حذف کردیم. در واقع، عدم شفافیت درآمدهای شهریه ناشی از همان سیستم گسترده، جزیره‌ای و غیرمرتبط قبلی بود.