گروه ورزشی: گفت‌وگوی نیکبخت و قطبی پس از اتفاقات و اختلافات فصل گذشته، در حضور اعضای هیأت‌مدیره و پس از آن انجام یک گفت‌وگوی تلفنی بین سرمربی پرسپولیس که خارج از کشور بود با ستاره پرسپولیس زمینه حضور مجدد این مهاجم گلزن و گلساز را در تیم قهرمان لیگ برتر فراهم ساخت.

رابطه نیکبخت و قطبی آنقدر با یکدیگر خوب شده که شاید حالا ستاره شماره 10 پرسپولیس افسوس رابطه نه‌چندان خوب خود با سرمربی تیمش را در سال گذشته می‌خورد.نیکبخت در گفت‌وگو با همشهری از فراموشی مسائل فصل گذشته حرف می‌زند و به سئوالات ما پاسخ می‌دهد.

  • از بازی با پاس همدان شروع کنیم. برخلاف دیدار اول، در آن بازی هم گل زدی هم یک پاس‌گل اسثنایی به کریم باقری دادی.

به نظرم بعد از عمل جراحی که داشتم در بازی اول خیلی آماده نبودم اما دیدید که با آماده شدن به لحاظ جسمانی در بازی پاس همدان آنقدر خوب کار کردم که همه مجدداً مرا تشویق کنند و از بازی‌ام رضایت داشته باشند. در نیمه اول بازی با پاس البته تیم ما خیلی خوب نبود اما در نیمه‌دوم تمام خواسته‌های قطبی را پیاده کردیم. نتیجه آن هم ثبت یک پیروزی پرگل مقابل پاس همدان بود.

  • بزرگترین تفاوت پرسپولیس را با تیم فصل قبل در چه می‌دانی؟

فکر می‌کنم تیم ما امسال واقعاً منطقی‌تر و باتجربه‌تر از فصل قبل کار می‌کند. قهرمانی سال قبل باعث شده از فشار روانی که روی ما بود کاسته شود و بازیکنان بااعتماد به نفس و ثبات خاصی به مصاف حریفان بروند.

  • قادر به تکرار قهرمانی فصل قبل هستید؟

فکر می‌کنم تیم ما امسال هم بسیار پرقدرت است و بازیکنان‌مان انگیزه زیادی برای تکرار قهرمانی دارند.

  • اخیراً منتقدان نسبت به اضافه وزن تو و بسیاری از مسائل دیگر نسبت به تو انتقادهای تندی داشتند.

به انتقادهای یک عده افراد خاص در این چندساله عادت کرده‌ام. من کار خودم را می‌کنم و به حاشیه‌ها توجهی ندارم. علیرضا نیکبخت همیشه قدرتش را در بازی‌ها با گل‌زدن و دادن پاس‌گل نشان می‌دهد، فقط همین. جواب این انتقادهای بی‌اساس و مغرضانه را درون زمین می‌دهم.

  • به نظر می‌رسد برخلاف فصل گذشته، رابطه‌ات با قطبی واقعاً خوب شده است.

باور کنید سال قبل هم رابطه من با قطبی در ابتدای فصل بد نبود اما نمی‌دانم چرا در پایان فصل روابط ما وارد فاز دیگری شد و دچار اختلاف شدیم.

  • در مورد 3 بازیکنی که اخیراً دچار پارگی رباط شده‌اند‌ چه نظری داری؟

تاکنون در این چند سال که فوتبال بازی می‌کردم چنین موضوعی را به یاد ندارم. فقط امیدوارم تعداد مصدومین فوتبال ما از ناحیه رباط صلیبی بیشتر نشود.

  • امسال می‌توانی تعداد گل‌های زده‌ات را دو رقمی کنی؟

باور کنید هنوز به این موضوع فکر نکردم.

  • قبول داری که تقریباً از خاطر سرمربی تیم‌ملی محو شدی؟

نه، قبول ندارم. مطمئن باشید دایی من را فراموش نکرده و به من هم فرصت مجدد در تیم ‌ملی خواهد داد.

  • اما از تو حتی برای بازی‌های غرب آسیا هم دعوت نکرد؟

دعوت نشدن من برای بازی‌های غرب آسیا دلیل نمی‌شود که دایی دیگر مرا به تیم‌ملی دعوت نخواهد کرد.

  • مدعیان قهرمانی را در این فصل چه تیم‌هایی می‌دانی؟

به نظر من هنوز زود است که در مورد مدعیان قهرمانی حرف بزنیم.

  • به آقای گلی فکر می‌کنی؟

گل زدن و گل ساختن را همیشه دوست داشتم اما باور کنید هنوز به آقای گلی لیگ فکر نکردم. فقط اینکه دوست دارم پرسپولیس در هر بازی برنده شود.