عضور شورای اسلامی شهر چالوس گفت: بهره‌برداری موقت از یک لاین بلوار ساحلی چالوس در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، صابر سام دلیری با بیان این که احداث خیابان ساحلی یکی از پنج پروژه راهبردی شهر چالوس است اظهار کرد: این مسیر ساحلی که ۵.۵ کیلومتر طول دارد و میدان خط هشت را به فرج‌آباد متصل می‌کند، تا کنون پیشرفت قابل توجهی داشت و قرار است برای بهره‌برداری موقت یک لاین از آن به عرض ۱۰ متر توسط شهرداری آسفالت شود.

وی افزود: در طرح جامع شهری این خیابان از مناطق مسکونی، ویلاها و مزارع اشخاص عبور می‌کرد. اما با دریافت مجوز کمیته فنی و کمیته ساماندهی سواحل و انتخاب مشاور طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ طرح اصلاحی در نظر گرفته شد و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

عضو شورای شهر چالوس گفت: در طرح اصلاحی خیابان تا حد امکان از املاک اشخاص خارج شد و با حفظ ۳۰ متر ماسه‌زار و اجرای دیواره ساحلی برای تراز ایمن و حریم ۶۰ متر معبر ۳۰ متری شامل سواره‌رو، پارکینگ، فضای سبز، پیاده‌رو و مسیر دوچرخه سواری و کمپینگ پیش‌بینی شد.

به گفته این مسئول از سال ۱۳۹۷ اجرای دیواره سنگی فاز اول تا اول محله خط هشت به طول ۱۴۰۰ متر آغاز شد و با پیش‌بینی بودجه تا کنون با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ساخت این دیواره به ۲۰۰ متر پایانی رسیده است.

سام دلیری گفت: عملیات زیرسازی و آماده‌سازی خیابان به علت وجود انهار و بالا بودن آب سطحی با سختی‌های فراوان با اجرای چند حلقه کانال عرضی و پیشرفت ۷۰ درصدی نیز در حال اجراست. همچنین برای دسترسی بهتر مسافران و شهروندان از میدان خط هشت، عملیات تعریض ورودی میدان خط هشت تا ساحل هم با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال پیگیری بوده و اخیرا آسفالت و رفیوژ میانی هم در حال اقدام است.

وی تملک زمین‌های باقیمانده تا ساحل را از جمله امور قابل پیگیری برای دوره بعدی شورای شهر بیان کرد و افزود: اجرای فاز ۲ پروژه که شامل منطقه کامل ساحل خط هشت به طول ۱۲۰۰ متر است نیز می‌تواند در شورای ششم مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.