به گزارش همشهری آنلاین کوروش جدیثانی با بیان این که تقاطعها، مهمترین گلوگاههای ترافیکی در معابر شهری هستند و حل معضلات و گرههای ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر دارد گفت: «قطعی برق سبب خاموش شدن چراغهای راهنمایی در تقاطعها و منجر به گرههای ترافیکی در شهر، اختلال در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروهای امدادی و عدم ایمنی تردد عابرین پیاده میشود.»
او ادامه داد: «اکنون با وجود قطعیهای مکرر برق در ساعات شبانه روز و با توجه به اینکه تمامی چراغها به برق شهر متصل هستند نیازم به راهکار مناسب برای روشن نگهداشتن چراغ تقاطعها بود. بنابراین با توجه به برنامهریزیهای به عمل آمده در انتهای سال گذشته و همچنین پیش رو بودن فصل تابستان و گرمای هوا و اهمیت عملکرد صحیح چراغهای راهنمایی در عبور و مرور شهری، پروژه تجهیز تقاطعها به سیستم ups عملیاتی شد.» به گفته مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تاکنون این تجهیزات در ۴۰ تقاطع پرتردد نصب و راهاندازی شده است.
جدی ثانی در ادامه با بیان این که در تقاطعهایی که دارای تجهیزات حساس هستند و قطعیهای مکرر برق باعث از بین رفتن عمر این تجهیزات میشود عنوان کرد: «در سیستم یو پی اس، یک منبع تغذیه الکترونیکی وجود دارد که وظیفه اصلی آن، تأمین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی میباشد، این سیستم علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرفکننده میشود. همچنین UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرفکننده را تأمین میکند.»
به گفته کوروش جدیثانی پیش از این در سال ١٣٨٦ برخی از تقاطعها به این سیستم مجهز شدند ولی سیستمهای نصب شده عملاً کارایی لازم را نداشتند و پروژه متوقف ماند و تکمیل پروژه عملیاتی نشد. همچنین در سال ١٣٩٧ تقاطع امیر کبیر – گلها در منطقه ۲۲ به این سیستم تجهیز شد.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در پایان تاکید کرد: «با توجه به مقتضیات زمانی و نیاز مدیریت شهری برای هر چه بهتر مدیریت کردن جریان ترافیک در زمانهای خاص و رفع مشکلات و بحرانهای طبیعی و انسانساز نیاز است که راهحلهای جامع و کاربردی ارایه شود که در این خصوص فاز اول این پروژه تجهیز ١٣٠ تقاطع در دست اقدام خواهد بود و در فاز دوم هم ١٣٠ تقاطع دیگر شهر به این سیستم تجهیز میشوند.»