تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸

گروه ورزشی: دیدار استقلال و سپاهان علاوه بر حساسیت‌های معمول تحت‌تاثیر تقابل قلعه‌نویی و مربی سابق تیم‌ملی قرار خواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی که هفته گذشته پس از شکست مقابل پگاه، ‌سیاست‌های سرمربی تیم ملی و خصوصاً مخالفت دایی با حضور بازیکنان باشگاه‌ها در مسابقات لیگ را به چالش کشیده بود، در هفته سوم مقابل دستیار سابق و دوست نزدیک دایی در تیم ملی قرار می‌گیرد.

جدال کلامی غیرمستقیم امیر قلعه‌نویی و علی دایی داغ‌ترین سوژه ورزشی رسانه‌ها در روزهای پایانی هفته گذشته به شمار می‌رفت. تعدادی از مربیان تیم‌های باشگاهی هم در این خصوص با قلعه‌نویی موافق و همراه بودند. حضور پرتعداد بازیکنان سپاهان و سایپا در اردوی تیم ملی هم یکی از موارد مورد اعتراض بود که دایی در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته به آن پاسخ داد.

قلعه‌نویی و بازیکنان استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته سوم انگیزه‌های زیادی برای اثبات شایستگی‌های خودشان مقابل دایی و فیرات خواهند داشت.
از سویی استقلال با توجه به شکست در بازی هفته دوم، ‌به کسب 3 امتیاز خانگی در این دیدار امیدوار است.

بازی حساس هفته سوم در حالی نگاه‌ها را به امیرقلعه‌نویی جلب کرده که این مربی در هفته دوم از رقابت‌های لیگ‌برتر برابر پگاه گیلان تن به شکست داد. سپاهان هم در هفته اول رقابت‌های لیگ‌برتر مقابل پاس در همدان به تساوی رضایت داد. دومین بازی سپاهان هم به دلیل تعدد بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی لغو شد و حالا در هفته سوم، دو مدعی قهرمانی رقابت‌های لیگ به مصاف هم خواهند رفت.

پیش از آغاز فصل اغلب کارشناسان  پرسپولیس، استقلال، سپاهان و سایپا را مدعیان نخست این دوره از رقابت‌ها می‌دانستند. سایپا در بازی هفته اول مقابل پرسپولیس نمایش ضعیفی داشت اما 3 تیم دیگر همچنان به عنوان مدعیان اصلی شناخته می‌شوند و دیدار
 استقلال – سپاهان از این جهت فینال زودهنگام لیگ برتر به شمار می‌رود که بین دو مدعی جدی عنوان قهرمانی برگزار خواهد شد.این دو تیم البته با از دست دادن امتیاز در هفته‌های ابتدایی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند.

 چهل و یکمین دیدار

سپاهان  و استقلال در سال 1350 برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به مصاف هم رفتند. با گذشت 37 سال از اولین تقابل این دو تیم با سابقه، تا کنون 40 بازی بین آبی‌ها و زردهای فوتبال کشور برگزار شده است.

در تاریخ بازی‌های دو تیم، استقلال به 17 پیروزی دست یافته و سهم اصفهانی‌ها 14 برد بوده است. 9 مسابقه دیگر هم با تساوی به پایان رسیده.
در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر استقلال و سپاهان 14 بازی برگزار کرده‌اند که در این بین سپاهان شرایط بهتری داشته است.

اصفهانی‌ها در طول رقابت‌های لیگ برتر 6 بار استقلال را شکست دادند و 5 بار مقابل این تیم مغلوب شدند. استقلال می‌تواند در چهل و یکمین بازی تاریخ دو تیم و پانزدهمین بازی در رقابت‌های لیگ برتر با کسب ششمین برد با حریف مساوی شود.

قلعه‌نویی به همراه استقلال 7 بار مقابل سپاهان قرار گرفته که در این دیدارها به 3 پیروزی و چهار شکست دست یافته است. او هم می‌تواند در این مسابقه به تساوی در تعداد برد و باخت‌های خودش مقابل تیم اصفهانی امیدوار باشد.

بازگشت ملی‌پوشان

امیر قلعه‌نویی مدعی بود که غیبت 3 بازیکن اصلی این تیم در دیدار با پگاه یکی از عوامل شکست بوده است.

کاظمی و طالب‌لو به دلیل حضور در اردوی تیم ملی نمی‌توانستند استقلال را همراهی کنند و روانخواه به دلیل پارگی رباط صلیبی از ترکیب این تیم خارج شد.

قلعه‌نویی معتقد است تغییر 30 درصد ‌از ترکیب این تیم در فاصله چند روز تاثیر زیادی در شکست هفته دوم این تیم داشته است.حسین کاظمی و وحید طالب‌لو می‌توانند استقلال را در این بازی حساس همراهی کنند اما امیدرضا روانخواه، مهرداد پولادی و جان واریو به دلیل مصدومیت برای استقلال بازی نمی‌کنند.

استقلال در این شرایط به ترکیب هفته نخست نزدیک‌تر خواهد شد. قلعه‌نویی همچنان به 2-5-3 اعتقاد دارد و با حضور منتظری، کوشکی و قربانی در خط دفاع احساس کمبود نخواهد کرد. در خط میانی کاظمی، ‌اکبری و جباری برای استقلال بازی می‌کنند. امیرآبادی و خسرو حیدری هم در دو سمت زمین قرار می‌گیرند. میثم منیعی دیگر گزینه‌ای است که ممکن است در ترکیب اصلی جانشین یکی از هافبک‌های میانی و یا بال‌های کناری شود.
در خط حمله زوج اکبرپور و علیزاده همچنان از حمایت قلعه‌نویی برخوردار است اما احتمال بازگشت مجیدی به ترکیب اصلی وجود دارد.

قلعه‌نویی: مطمئناً قهرمان می‌شویم

امیر قلعه‌نویی از بازی تیمش مقابل پگاه اظهار رضایت کرد و البته پس از این بازی گفت که بیش از گذشته به قهرمانی امیدوار شده است.

سرمربی استقلال با اشاره به شرایط این تیم پیش از دیدار با سپاهان گفت: «ما فیلم بازی‌های حریف را با دقت آنالیز کردیم و اطلاعات خوبی از این تیم به دست آورده‌ایم. سپاهان یکی از تیم‌های قدرتمند و همیشه مدعی در لیگ برتر بوده که طبیعتاً حریف سرسختی برای استقلال محسوب می‌شود. کسب 3 امتیاز این مسابقه برای ما ضروری است. برای رسیدن به صدر جدول باید حداکثر امتیازهای خانگی را کسب کنیم و در این بازی هم با استفاده از حمایت هواداران‌مان به پیروزی خواهیم رسید.»

انگیزه‌های کاظمی

حسین کاظمی یکی از بهترین‌های خط میانی سپاهان در فصل گذشته به شمار می‌رفت که در پی بازگشت قلعه‌نویی به استقلال باز هم پیراهن آبی را بر تن کرده است.
کاظمی تنها یک فصل از استقلال دور بود و در نقل و انتقالات فصل جدید به تیم سابقش بازگشت. کاظمی البته معتقد است اصفهانی‌ها تلاش زیادی برای حفظ او نکردند و حالا این فرصت را پیدا کرده که در هفته سوم رقابت‌های لیگ ارزش‌های فنی خودش را در مرکز زمین به رخ مسئولان و کادرفنی تیم حریف بکشد. کاظمی مهره تاثیرگذار قلعه‌نویی در خط میانی استقلال خواهد بود.

مترجم - مربی

 موضوع نشستن دستیار قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال نیز یکی از دغدغه‌های مسئولان این باشگاه به شمار می‌رود. گویا آنها به دنبال گرفتن کارت مترجم - مربی برای امید طیری هستند تا روی نیمکت تیم حاضر شود.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند طیری مسئولان باشگاه استقلال را تهدید کرده است در صورتی که در هفته سوم لیگ برابر سپاهان بر روی نیمکت حضور نداشته باشد، از این تیم جدا خواهد شد.

غیبت‌ احتمالی هادی اصغری

هادی اصغری، مهاجم فصل گذشته راه‌آهن که به همراه محسن خلیلی با
 18 گل به عنوان آقای گلی لیگ هفتم دست یافت این فصل به سپاهان پیوسته است.با توجه به مصدومیت این مهاجم به نظر می‌رسد او به بازی مقابل استقلال نرسد. در غیاب اصغری، عمادرضا تهدیدی دائمی برای خط دفاع 3 نفره استقلال خواهد بود.